Hur räknar CSN poängen?!
Hej! Finns det någon som har någon aning om hur CSN räknar poängen?
Jag ska läsa sommarkurser som jag sökt CSN för. Jag har haft CSN under höst och vårtermin nu och klarat 42,5 hp. saken är den att jag ska resa bort imorgon kan därför inte skriva de två sista tentorna som är imorgon och på fredag :/
Förra sommaren läste jag också sommarkurser, 15 hp, som jag klarade av. CSN kollade mitt studieresultat innan sommaren då jag sökte eftersom jag inte hade CSN den terminen innan.
Jag sökte sedan CSN igen (ny ansökan) i slutet av augusti som blev beviljad trots att inte mer än 7,5 hp av sommarkurserna var inrapporterade.
Jag har därför räknat med att CSN nu tittar på både sommar + vår + höst nu när jag ansöker inför denna sommaren. Då behöver jag ha 56 hp (56,25 men de avrundar ju ner). Det kravet klarar jag ju nu.
Men nu blev jag orolig eftersom jag gjorde en ny ansökan inför hösten. Kommer de bara att titta på höst och vår-termin?! Då saknar jag ju 2,5 hp På antagning.se står det att den sommarkursen som blev inrapporterad jättesent datum 2016-08-24, d.v.s. när kursen avslutades och mitt beslut från CSN fick jag 2016-08-28, kommer de då inte att räkna in de 7,5 hp som de inte kunnat ha räknat in när jag ansökte för hösten? För då har jag ju strax över 45 hp
Någon som har en aning om hur de gör?! Visst måste de se även på sommarkurserna? Annars måste jag plugga hela natten och skriva en av tentorna imorgon innan jag rusar till flygplatsen!