• Fitnessmamman

Barnkalas för förskolebarn

Hellu!

Jag tänkte bjuds mitt barns kompisar på litet minidisco när det är dags för kalas. Pratade med dagispersonalen och man får inte bjuda in via dagis. Alltså lägga ett kuvert i deras låda vid kläderna (som man gjorde när jag var liten)

Vi får ju inte heller en "klasslista" så man vet vilka alla är så man kan bjuda in dem via deras adresser ist.

Jag umgås inte med några föräldrar med barn i samma ålder. Så jag tänkte att detta kunde va en rolig grej för oss föräldrar med att det händer lite och man får möjlighet att träffas.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Barnkalas för förskolebarn
  • Vickan I

Vi får inte heller lägga inbjudan i förskolan om inte alla är bjudna, vilket är jättebra tycker jag. Ni har ingen maillista du kan använda? När förskolan skickar ut månadsinfo här så ser man allas mailadresser och kan kopiera och använda.

Vi har haft i flera år att vi går ihop och har gemensamt dagiskalas, ex alla barn som fyller i maj har kalas ihop i ex en park, gympasal etc och bjuder hela gruppen. Väldigt uppskattat och roligt och alla blir bjudna.

• mammalovis

Vi har grupplista via dexter, d v s dataprogrammet där vi lägger in schema, ändrar hushållets inkomst, säger upp platsen mm.

• Lena

Vi lämnade ett år till föräldrarna vid sommaravslutningen.

• Mellanmjölkens land

Fråga personalen om de kan lämna ut adresser till dessa barn? Får ni inte adresslistor kan det ju bero på att något barn har skyddad identitet.

• isolande

Hitta.se är din bästa vän i denna situation Flört. Dagisfröknarna gick motvilligt med på att "avslöja" efternamnet på de barn som jag inte kände, sen gick det enkelt.

Vi hittade alla utom ett barn. Där sa fröknarna till föräldrarna att jag "mitt namn och mitt barns namn" ville komma i kontakt med dem. Jag har lämnat mina uppgifter på den lista som de som fritt lämnar ut sina uppgifter skrivit på, som finns lättillgänglig för de föräldrar som behöver ta kontakt. Men de hörde aldrig av sig så då antog jag att de är "hemliga" på nåt vis.

• Fitnessmamman

Jag vill ju gärna bjuda Alla barn! Och ha något stort disco liksom! För såklart ska alla bli bjudna. :)

Smart! Ska kolla på nätet om man kan se där! Fröknarna skulle kolla med sin chef hur dem ska göra med den biten. Det är så synd att man ska va så hemlig. Har man dock skyddad identitet kan jag förstå det men för min del som faktiskt inte umgås med andra föräldrar som dem andra på dagis verkar göra så vill jag ju gärna visa lite att jag finns!

Svar på tråden Barnkalas för förskolebarn