Inlägg från: Cilla93 |Visa alla inlägg
  • Cilla93

Fick en chock igår stackars flicka

Maddi skrev 2016-05-30 20:34:57 följande:

De är mycket möjligt att dom inte berättar hela historien. Det kan vara så att 17 åringen har ett handikapp.

Jag tycker att de är sorgligt att folk är så snabb att döma andra människor.

• Cilla93
    Furienna skrev 2016-06-01 15:48:50 följande:

Jag är helt öppen med alla mina diagnoser, och det är många: Turners syndrom, Aspergers syndrom, psoriasis och diabetes. Jag har även haft panikångest. Jag redovisar ju för all del inte om dem när det inte behövs, men jag ser inte heller någon anledning till att dölja dem. Och det är genom att prata om våra sjukdomar, som folk i allmänhet kan sluta ha fördomar om dem. 

Skitbra att du klarar av det, men du kan inte helt utgå från dig själv. Jag har en del diagnoser som jag inte vill prata om pga att jag skäms. Hade absolut varit bäst att orka vara öppen men det är inget jag är redo för just nu. Din attityd gör inte det lättare, det gör snarare att skäms ännu mer.
  • Cilla93
    Furienna skrev 2016-06-01 17:46:25 följande:

Men hur kan "min attityd" göra så att du skäms ännu mer? 

Jag skäms över de sjukdomar/diagnoser jag har och när du pratar på sättet du gör skäms jag även över att jag inte vågar vara öppen med det.
  • Cilla93
    Fröken Apelsin skrev 2016-06-01 18:13:58 följande:

För att du klankar ner på henne, talar nedlåtande och inte respekterar henne. Tycker man att något är svårt brukar det bli ännu svårare då folk pratar som du gör.

Precis.
Svar på tråden Fick en chock igår stackars flicka