Ni som valt bort att skaffa barn, ångrar ni ert beslut?
Hellre sitta ensam utan barn när man är gammal,än ha barn,som inte visar intresse.
Hellre sitta ensam utan barn när man är gammal,än ha barn,som inte visar intresse.
Alla ni som skriver att ni inte gillar BARN; de växer ju och blir vuxna? Att välja bort familj handlar ju om något annat. Barn har man ju hela livet (förhoppningsvis...) det är ju så mycket mer än småbarnsåren.
Ångrar att jag inte fick barn,finns det fler?
Jag skrev att jag inte ångrade mig, men egentligen ville jag bara skjuta familjelivet på framtiden. Nu verkar det vara för sent och jag går sönder av sorg...
Ja, för mig är det en enorm sorg att vara barnlös :'(
Flera olika orsaker har gjort att jag medvetet valt bort barn, men trots att jag vet att det varit rätt beslut så det är det en enorm sorg som jag kämpar med i detta nu...
Nä precis. Kommer aldrig fram till ett beslut inom det här. Blir galen! Vill fast ändå inte. Får panik av tanken att förändra livet men vill inte gå miste om något.
39 och väldigt nöjd. Jag gillar inte barn överhuvudtaget, otrevliga små varelser.
Folk som är besatta av att skaffa ungar verkar ha en sak gemensamt och det är en stor skräck för att bli ensam. Jag tycker synd om folk som är så osjälvständiga och rädda för ensamhet att de i sin skräck trycker ut ungar till den här sjuka planeten.
Alla ser inte ensamhet som något negativt eller farligt. Jag älskar att vara ensam. Jag älskar inte barn. Tvärtom, helt ärligt tål jag inte barn. Så att trycka ut ungar för att slippa bli ensam ett par år i livets slut vore särdeles korkat och oerhört egoistiskt.
Killarna behöver bara ha in sin kuk i kvinnan sen får kvinnan göra allt. Bära i 9 mån och föda hemska förlossningar och sen ra hand om dem. Stå ut med skrikande barn
Att få barn
är verkligen inte för alla!Det förstår de mesta människor.Men många tänker efter i ålderns höst oavsett på detta.
Anonym, jag kan tyvärr inte citera dig så jag får svara så här.
Självklart var du inte tvingad att skaffa barn för att du själv var enda barnet. Men det glädjer mig att du har trivts så bra med familjelivet.
Jag tror och hoppas att mina syskonbarn och deras barn kommer att behålla en nära relation med mig även på ålderns höst. Men gör de inte det, så okej. Jag har aldrig förlitat mig på att någon annan ska ta hand om mig. I Sverige får de flesta hjälp av vårdpersonal när de är gamla, oavsett om de har barn eller inte.
Alla val vi gör i livet har risker. Visst, det fanns en teoretisk möjlighet att både jag och min skulle ta initiativ att skiljas, om någon plötsligt ändrade sig i barnfrågan. Men de flesta äktenskap tar ju faktiskt slut, av en eller annan anledning. Hade han lämnat mig för att skaffa barn med en annan kvinna, hade jag fortfarande inte velat ha barn. Och framför allt hade jag inte skaffat barn BARA för att behålla en karl. Då hade jag fått leva med någon annan, eller ensam. Hade funkat bra det med.
Lyckligtvis träffade vi så rätt i varandra och ångrar ingenting.
Hade jag inte haft barn och jag skulle ha blivit gammal .Då skulle jag vara klar med arvet och någon som bryr sig om mig lite på äldre dar ärligt talat.