Inlägg från: Michaela94 |Visa alla inlägg
  • Michaela94

stor bebis?

Sonen vägde 4440 och föddes i 40+6

Är nu gravid i v 14 och LIVRÄDD att denna ska bli större... Har läst en massa och kollat med mina närmaste släktingar och det är många som fått stora barn... Min morfar vägde 5 kg, min moster har fått två söner som vägt 4030 och 4315 och båda kom 2 veckor för tidigt...

Så jag är så nojjig nu för det gjorde så jävla ont när sonen skulle ut, ska ta upp det med min BM men tror ni jag kan ta upp att jag vill ha en igångsättning i v 38+0 eller nåt sånt... Vad tror ni? Är så jävla nervös :(

• Svar på tråden stor bebis?
  • Michaela94

Fick inte med att jag läst en massa och nästan alla jag läst om som har fått fler barn så är andra större än första, därför är jag extra orolig och nojjig

• Michaela94

Jag fick ett TUL med sonen i vecka 35 och den beräknade att han skulle väga 3700-3800.....
    Men jag får prata med min BM men allt är ju så himla normalt hela tiden så man blir tokig haha

• Michaela94
    Snuttispluttis skrev 2016-05-30 12:47:05 följande:

Nu vet jag inte om du sprack med din son, men min dotter vägde 3378 gr och det gjorde ont det också kan jag lova ;)

Japp jag sprack men inte massor utan det blev några stygn bara, antagligen blev det så bra för att dem satte en varm handduk runtom underlivet när huvudet låg o ville ut
  • Michaela94

Jag kan nu uppdatera med att jag nog får ett TUL i v 36 då bm som utför ul där jag går på MVc hade läst min journal innan jag kom och hon sa till om det utan att jag behövde be. Så skönt! Nu väntar vi en flicka och man kan ju hoppas att hon inte vill bli liika stor, men kön spelar ingen roll sa den BM.

• Michaela94

Jag kan nu uppdatera att jag förra veckan fick diagnosen GraviditetsDiabetes, så jag blev flyttad till spec MVC och får TUL imorn och om två veckor...

Men nu hoppas jag på stor bebis så dem sätter igång mig tidigare. För jag har även risk att få hf då jag hade det med sonen och jag börjar få lite samma mående som då...

V 35 är jag i nu

Svar på tråden stor bebis?