• Ninnie

5:2 dieten?

Finns det någon tråd om 5:2? Jag har precis börjat har hållit på en vecka, har gått sådär. Jag har fastat i 2 dagar och sen ätit normalt och det verkade inte som det var bra för mig. Jag hade gått upp idag när jag vägde mig :( Jag har dock inte tränat så mycket. Brukar styrketräna 2 gånger i veckan i vanliga fall. Nu blev det bara att jag sprang 4 km +promenader under rasten på jobbet. Vill gärna ha tips och ideer för att lyckas gå ned i vikt utan för mycket krångel. Jag väger 76,6 och skulle vilja komma mer till 70 kg gärna lite under, är 1,68 lång.

• Svar på tråden 5:2 dieten?
  • Ninnie

Jag har inte räknat kalorier men det är inte mat med vispgrädde i utan smalare alternativ. Vatten,ingen läsk lite godsaker som någon kaka eller godis fredag och lördag. En macka eller knäckebröd till frukost. À-fil eller kvarg utan tillsatt socker. Jag äter viktväktarsoppa på fastedagarna och fyller upp med ägg och frukt. Än ger jag inte upp :) men hade varit mer peppande med lite minus på vågen :)

• Ninnie

Fastedagarna kollar jag så att det blir ca 500 kcal. Det är de övriga dagarna jag inte räknar exakt hur mycket jag stoppar i mig.

Svar på tråden 5:2 dieten?