Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hur hanterat man situationen

Anonym (Svalöv) skrev 2016-05-28 19:57:28 följande:

Problemet är att vårt extrabarn inte har koll på att om man har 160:- med sig så är det som man har att röra sig med, inte mer.

Och om våra barn vill gå på vårmarknad så ska de inte behöva lida för att vi har ett extrabarn. Och hen hade fått pengar med sig för att handla.

Men ville som alltid ha mer (de räcker om vi så går till Ica så ska det tjatas) och nej, så gör inte våra barn.

Sen så fort något är fel så ska det stooorgråtas och helst ringa hem 20-30 gånger under en dag. Vi säger att hen inte får för att hen är här av en anledning och föräldrarna behöver vila.

Varför har ni hand om ett extrabarn? Ni verkar inte så engagerade och empatiska...skulle absolut undvika ekonomiska situationer framöver. Lätt att kompromissa och hitta annat att göra eller var det kul för någon av er på vårmarknaden idag?
  • Anonym (?)

Har man tagit på sig ett extrabarn för att avlasta en annan familj (vilket såklart är bra gjort) så anpassar man sig väl endel efter det barnet precis som man skulle med ett eget? Klart det kan bli krockar mellan hur barnet har det hemma eller att barnet testar gränser med nya vuxna nya sammanhang eller för den delen jämför sig med era barn. Hela familjen behöver ju inte hoppa in i bilen varje gång det ska handlas något. Det låter som om det är ganska nytt för er med extrabarnet och ni får väl testa er fram till saker som funkar för alla... om barnet har ADHD drag så är fysisk aktivitet bra t.ex

• Anonym (?)
    Anonym (Svalöv) skrev 2016-05-28 21:05:53 följande:
    Vi har varit kontakt till detta barn sen i september och har även andra som inte alls är något problem. Och jo, min minsta är så liten att han måste följa med.
    Klart jag inte menar att treåringen ska lämnas själv - kanske tänkte jag fel och trodde ni var två vuxna i hushållet..
    Sen är det väl så att om man är nio är man i en mellanålder när man kan känna sig sugen både på saker som en fjortonåring och sådant som en treåring vill ha? Att din treåring inte är avundsjuk på de saker som din fjortonåring köper är inte heller konstigt....
Svar på tråden Hur hanterat man situationen