• Frusell

Missed abortion-igen..

Hej,

Är så ledsen och förtvivlad och behöver fler i samma sits..

Har ett barn fött 2011, en MA 2012, ett barn fött 2013 och nu senaste halvåret ett missfall som blödde ut av sig själv och nu alltså fått konstaterat en ny MA. Förra gången fick jag ta Cytotec och det var en riktig nära-döden-upplevelse! Hemska smärtor och störtblödde i en månad efteråt till det till slut blev skrapning ändå pga lågt blodvärde. Jag orkar verkligen inte gå igenom det igen men gynekologen ville inte lyssna på det örat utan propsar på cytotec igen.. Vad ska jag göra nu? Och hur svårt ska det vara att få ett syskon? Vill så gärna ha en till. Berätta gärna om era erfarenheter så att jag får lite systerlig sällskap i sorgen och frustrationen, tack!

• Svar på tråden Missed abortion-igen..
  • Frusell

Tack för svar! Ja, jag ska försöka vägra cytotec. Så svårt ibland att stå på sig bara. Funderar på om det är så att min privata gyn har svårt att remittera eller nåt. Han ville för säkerhets skull ta ett Hcg idag och ytterligare ett på mån för att vara helt säker. Så jobbigt med den här eviga väntan! Om han inte kan ordna skrapning efter min historia får jag väl helt enkelt gå och sätta mig på gynakuten och sitta där till de ordnar en skrapning åt mig. Så segt bara att vänta och behöva stå upp för sig när man redan känner sig som en våt fläck på golvet.. :(

Har ju fått barn efter MA så känner mig ändå hoppfull inför fler barn, men hade så hoppats att det skulle vara en engångsföreteelse.

• Frusell

Jo, det får bli att jag sätter mig på gyn-akuten imorgon och försöker stå på mig om en skrapning. Där finns ju journaler på hur det gick förra gången. Håll gärna tummarna för mig! Så himla trött på det här och vill bara få ut det så att det tar slut. :(

• Frusell

Hej, förra gången jag genomgick skrapning kom mensen som vanligt sen efter ca en månad och sedan blev jag gravid och fick en frisk flicka som nu är 2,5 år. Hoppas den kommer snart för dig! På väg till gynakuten nu.. Hoppas de kan hjälpa mig!

• Frusell

Det gick bra, de förstod mig direkt på gyn-akuten och nu har jag tid för en planerad skrapning på fredag. Det känns redan så mycket lättare nu när jag vet vad som ska hända.

• Frusell

Hej igen.

Tror det är ny Missed Abortion på g.. Lite blod dag 23-24 i menscykeln och sen inget mer. Nyss testat positivt på grav.testet. Bara att vänta på blod och gå igenom hela helvetet igen.. (För tredje gången på raken, fjärde totalt..) Orkar inte mer. Någon mer i samma sits som vill följas åt?

Svar på tråden Missed abortion-igen..