Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Välkommen!

Nr 3 för mig med och sladdis. :)

Hur gamla är dina andra barn? Jag har två tjejer på strax 14 och 11.

Är i v 15 och längtar också efter mer rörelser än det diffusa jag känner som jag inte ens kan svära på är bebin. :)

.

efemeris skrev 2016-08-22 17:30:53 följande:

Ny här!

Jag väntar nr 3:e, en sladdis, i början av februari. Har precis gått in i v 17 och äntligen blivit av med illamående och trötthet, däremot börjat känna av foglossning.

Längtar nu efter att känna lite mer rörelser så det blir mer verkligt, kände i v 17 med första och v 15 med andra. Inte så stor mage, men känner livmodern alldeles under naveln.

• Gamlamamman

Nästan samma här fast 11 o 13. :)

efemeris skrev 2016-08-26 08:09:30 följande:

Vad kul, mina tjejer är också 10 och 13 och väntar sladdis i februari ????

• Gamlamamman

Visst är det! Känns lite som första barnet igen, fast man har tonvis med mer erfarenhet. Väldigt härlig känsla. :)

efemeris skrev 2016-08-26 21:20:12 följande:

Hon kommer hinna fylla 11 :) mycket som hänt på 10 år märker jag, men känner mig annars ganska lugn

• Gamlamamman

Hur funkar det? Tas det ifrån föräldradagarna? Allt kring detta har ändrats så mycket sedan jag var gravid sist så jag har ingen koll alls. :) Min plan nu är att jobba januari ut iaf. Om det ändras eller ej återstår att se. :)

pärlsnäcka skrev 2016-08-29 21:44:17 följande:

Hur är era tankar om graviditetspenning? Gå hem 2 mån innan bf? Ska ni söka?

Positivt negativt

• Gamlamamman

Ja! Men hade världens ångest innan. :)

Vi är inte så många så det blir ju lite speciellt på mindre ställen. Sa det bara rätt o slätt när det skulle skålas i champagne. Var i v 15 då. Alla blev glada o tog det jättebra och det är så skönt nu att det är officiellt. Blir svårare o svårare att dölja magen nu. ;)

Lycka till när du berättar!

Applerose skrev 2016-09-05 13:20:46 följande:

Har ni berättat för er chef om att ni är gravida, isåfall i vilken vecka berättade ni i?

Själv har jag inte sagt något än, är i v.16. Vet inte riktigt när det känns rätt :/

• Gamlamamman

Härligt att höra! :)

1900920802 skrev 2016-09-06 23:14:53 följande:

Allt var superbra, hade nå håll växtvärk blandat med lite förvärkar.. som man kan få tydligen! :) vi fick se bebisen röra sig så de känns så avslappnande nu :) rul om två veckor å då får vi veta BF datum och längd osv å kön :)

• Gamlamamman

Vad lustigt att det föll sig så med dagarna. :)

Tre barn födda på samma dag o inte tvillingar. Otroligt! Trisslottsläge. :D

stor grön drake skrev 2016-09-08 07:27:11 följande:

Min son frågade när jag var i v.8 om jag hade bebis i magen (det har han gjort med jämna mellanrum sedan hans pappa fick barn med sin nya fru) och så han just nu är extremt känslig för allt som han.upplever att är lögner så ville jag varken ljuga eller prata bort det. Så jag berättade. Han blev jätteglad och bestämde direkt att han ville ha en lillebror, för en syster har han ju redan

Min sambo delar födelsedag med sina två småsyskon (ingen av dem tvillingar) och visst var det drygt ibland, speciellt i tonåren när lillebror var 10 år yngre och han ville ha "coola" kalas och så skulle allt funka med en som fyllde 4 liksom men han och systern skiljer de 4 år och se hat alltid gillat att fira ihop. Sen lillebror blev "vuxen" har de ofta firat tillsammans och nu tycker de att det är en riktigt kul grej. Kan tilläggas att sambon är född i v.34, lillasyster i v.42 och lillebror exakt på BF

• Gamlamamman

Vi tänker kolla. Så himla spännande!

Får vår del ser vi ingen anledning alls att inte kolla men det är ju helt upp till var och en så klart. :)

Själv letar jag mammakläder vilket verkar vara omöjligt att hitta. Kollat flera ställen men utbudet är så trist. Tar gärna emot tips! ;)

Svansjön skrev 2016-09-13 22:57:11 följande:

Kommer ni ta reda på kön?

Vi kommer inte göra det. Är så nyfiken, men vill ändå hålla ut på det. Hur tänker ni?

Har kollat på lite kläder som är könsneutrala, men tycker det är jättedåligt utbud. Så trist!

• Gamlamamman

Haha. Ja, man kommer nog bli större än man tror. ;)

Ang vinterjackor så kommer jag inte köpa nytt som det ser ut nu. Hoppas min plan funkar där. Haha. Får annars hoppas på en mild vinter. :P

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-14 13:39:32 följande:

Instämmer! Just nu försöker jag klämma in mig i mina vanliga kläder och tänker lite optimistiskt att det kanske funkar med tanke på att jag redan gått nästan halvtid, men jag vet att det är liiiite väl optimistiskt! Lär bli som en stor boll även den här gången, haha ;)

Har ni andra börjat tänka på jackor och vinterkläder redan?

• Gamlamamman

Men ja! Varför är alla byxor på HM i samma modell? Fattar verkligen inte. Finns miljarder men olika färger osv men samma modell. Haha.

Har köpt två stycken därifrån i brist på andra alternativ så jag får väl hållas med dem nu. ;)

stor grön drake skrev 2016-09-14 14:59:33 följande:

Jag har lite noll koll på vad som finns i butikerna nu, men med sonen hade vi mycket Tutta (funnits på babyland förut) och de hade naturvitt med bruna björnar (men bara konturerna) som tema när han var liten. Gillar över lag mycket färg, så det kan nog hända att jag kommer att sy en del själv också.

.jag blir galen på det obefintliga byx-utbudet :-/

Det finns bara HM som har mammabyxor här. Och de har bara modellen "super skinny". Jag är tjock, jag ser helt konstig ut i då tajta byxor.

Svar på tråden BF Februari 2017