BF Februari 2017
Jag och sambon har sagt att vi absolut ska göra ett KUB-test, är det någon här som har barn sedan tidigare som gjort det? :)
Jag och sambon har sagt att vi absolut ska göra ett KUB-test, är det någon här som har barn sedan tidigare som gjort det? :)
Sjunker risken för mf om man sett ett hjärta?
Vi såg ett hjärta som ändå slutade i missfall s det är ingen garanti tyvärr. :(
Vi var på vul idag. en liten bebis med ett fint litet hjärta som slog och som var exakt på dagen lika som den skulle. 7+5. Så 10 februari fortfarande.
Jag mår för bra. Får man säga så? Visst ett svagt illamående men 8+1 idag och inte ens haft i närheten till en kräkning.
Egentligen inga andra symtom heller men har sett bebis 2 gånger.
Vad skönt
Jag hade ju en superenkel graviditet med sonen, förutom extrem trötthet första månaden så hade jag inte en enda gravidkrämpa (utom massiv viktökning) fören jag gick på mammaledigt och fick trångt i karpaltunlarna av vätskesamling
Gör alla tidiga ultraljud?
Här det rul i v20 som gäller :( Mitt landsting erbjuder inte kub överhuvudtaget, dock fostervattenprov för riskgrupper. Jag bokar nog in kub privat, vill inte vänta halva graviditeten på att få se den lilla...
Här bekräftas graviditeten med VUL. Sedan RUL i v.15-16 och TUL i v.32-34
Vi tillhör också Sörmland :) Menar du att kub i Stockholm är gratis?
Enligt hemsidan så är det för att barnen är ungefär lika stora då, och efter v.18 börjar de växa i egen takt. Antar att de vill ha lite marginal för justeringsmän också
Någon här som åxå ont i magen? Jag har haft ont nu ett par dagar:( så orolig
Hade egentligen velat ta detta som Anonym användare men hittar nu inte det alternativet..
Jag vet inte om jag bara vill få ur mig all ilska eller ha råd..
Träffade min sambo i höstas och vi flyttade ihop vid jul & bestämde fort att skaffa ett gemensamt barn, jag har 2 sen innan. Vi plussade 16-17 juni och imorgon går jag in i vecka 8, vi är super glada och förväntansfulla!!
Men till det negativa som gör mig galen..
Vi bråkar/tjaffsar om allting, minsta lilla.
För första gången är jag orolig över att få missfall, just pga jag verkligen vill ha detta barnet och det första som verkligen är planerat.
Jag hatar oordning, disk, tvätt, stökigt osv och försöker hålla iordning fastän min kropp säger ifrån ibland pga trötthet och illamående. När jag börjar städa tex får jag höra 'ta det lite lugnt gumman'
Men jag måste få det gjort, måste jag be om hjälp hela tiden? Varför inte erbjuda sig att hjälpa till så jag slipper göra allt? Känns iallafall som att det är jag som sköter allt hemma, städa, laga mat, tvätta och vika tvätt osv..
Är jag ensam om att ha plussat med inga symtom förutom utebliven mens? Nu är jag i V10 och mår illa varje dag utan att spy, har ingen aptit äter knappt, molande värk och är trött hela tiden.
Remiss för kub i Stockholm gällde enbart förra året, iallafall för oss, från och med i år görs kub i Nyköping! Vet inte så mycket mer om det dock...
Jag ringde MVC idag och frågade hur man ska gå tillväga för att få en remiss till kub och hon sa att det inte behövs eftersom kub numera går att göra i Nyköping. Menar du att mottagningen i Stockholm skriver er remiss? Intressant att vi fått helt olika information från de två olika sidorna så att säga.
Nån som har lust å svara på min bild å text jag la ut igår? :)
Nån som har lust å svara på min bild å text jag la ut igår? :)
Väntar fjärde barnet och har vid två tillfällen känt något i nedre delen av magen som kändes så oerhört annorlunda mot vanliga "magkänslor" Inte vet jag. Och det spelar ingen roll heller för den delen? Jag är i vecka 13.
Jag mår fint förutom den "vanliga" oron för om allt är ber eller ej. UL ( KUB-test ) på torsdag och jag känner mig såå utdelad och tänker vissa stunder att jag struntar i testet helt.
Hur resonerar ni kring KUB ?
Tog mig en 6 km jogg idag. Himla skönt att hålla igång kroppen. Hoppas kunna springa länge till!