Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Haha nej jag borde ha vetat bättre men det kändes ju så oskyldigt, trodde max jag skulle hitta något om magsyra ;)

Varför ska man sova på den sidan? Jag sover gärna på vänster sida (tack och lov, haha ;) och har mest känningar av foglossning på högersidan. Kanske inte är någon slump? ;)

stor grön drake skrev 2016-11-05 21:30:09 följande:

Oj nej, inte googla

Vi fick veta på mödrainfo att det är skrock att det skadar barnet, det kan trycka på kärl, ja, men att det är kärlen till/från benen. Hon rekommenderade att sova på den sida man hade foglossning.

Ja det känns ju rätt logiskt faktiskt :)

stor grön drake skrev 2016-11-06 08:06:34 följande:

Foglossning gör ont när fogen är "öppen/rörlig" och när man ligger på den sjuka sidan så trycks den ihop plock blir stängd och stilla, och de ligament som är det som gör ont får vila. KÄNDES rätt logiskt när hon förklarade och visade på plastskelettet

Den här tiden på året har arg alltid cravings på clementiner, även när jag inte är gravid, haha ;)

Jossaaan skrev 2016-11-06 21:10:52 följande:

Ni som vet att ni väntar pojke, har ni också clementin cravings?? Jag kan typ inte leva utan clementiner just nu och väntar min första son 12 feb. Är själv bara 22 :)

Säger som Draken, det är inte farligt men försök att få i dig vätska så inte du mår dåligt. Och ring in för att få råd om du är orolig. Hoppas verkligen ni kryar på er snart! Magsjuka är det värsta!

jesssicahansen skrev 2016-11-08 09:28:11 följande:

Här hemma har vi åkt på magsjuka..

Mannen åkte på det först natten till söndagen och fick åka ambulans söndag morgon pga smärtor och kramper i ryggen och magen.. kommer hem igår vid lunch. Inatt började yngsta dottern och efter en stund jag, gravid i vecka 24. Jippie.

Är det skadligt för fostret?

Ja det rinner verkligen iväg nu! Jag känner att jag behöver börja kolla på amningsbh nu, har ni andra gjort det redan? Har ni något bra tips isf? Jag behöver stor storlek för jag såg ut som Dolly Parton när mjölken rann till sist, haha

stor grön drake skrev 2016-11-19 22:07:44 följande:

Jag bor i Finland så jag får inte välja, det blir 30 vardagar (inkl lördagar) innan bf den 23:e, så 20:e januari antingen går jag, eller jobbar sista dagen (det är en fredag) jag minns inte riktigt.

Känns som tiden bara rinner iväg. Tittade på bilder från när jag väntade sonen och såg på några som jag alltid tyckt var "sent i graviditeten"... de är tagna i v.29. Det är om två veckor ju...

Jag hade mensvärk som kom och gick för några veckor sen, ringde förlossningen och ville höra att det inte var någon fara men jag fick komma in för en koll. Mäta sammandragningar (som då försvann) och en koll av tappen. Jag tycker du ska ringa in så förlossningen får avgöra om de vill ha in dig för en koll eller om allt låter normalt. Det gör ju ont både här och där när man är gravid men sammandragningar och mensvärk i kombination låter lite "så där" i mina öron.. Lugnade det sig i magen av vetekudden?

Svansjön skrev 2016-11-23 13:25:04 följande:

Någon mer som ständigt har molande mensvärk längst ner i magen under naveln?

Det i kombination med sammandragningar är så jobbigt just nu. La mig på soffan en stund med vetekudde på magen, började kännas som om benen domnade av nästan och blev enormt tunga. Någon som läst om detta är vanligt?

Jag tycker nog du bör ringa och prata med dem iaf, du kan ju säga att du helst inte åker in utan att du vill ha tips för att få molvärken att lugna sig. Oftast känner man sig ju bättre bara man fått prata med någon bm så man kan lugna sina oroliga tankar! Och vill de att du kommer in ändå så är det ju DE som bett dig komma och inte du som bett om det. Tänker på vad min bm alltid säger att är man orolig så ska man ringa, för barnen är det viktigaste vi har. Det är ju så sant!

Svansjön skrev 2016-11-23 21:12:29 följande:

Nej, vetekudden hjälper inte. Och har snarare fått mer värk.

Jag avskyr att åka in, känns aldrig som man blir tagen på allvar och lite som du skriver, när man är där inne släpper allt ont.

Bebis rör sig för fullt vilket känns bra, men samtidigt jättejobbigt just nu!

Tänkte avvakta inatt och ringer i morgon om det fortsätter.

Svar på tråden BF Februari 2017