Inlägg från: jessimalm |Visa alla inlägg
  • jessimalm

BF Februari 2017

Mammaxflera skrev 2016-07-24 15:08:19 följande:

Jag är i vecka 10, :) med tredje graviditeten så de är möjligt säger bm att jag känner tidigare!

Men de fladdrar, vet inte hur jag ska förklara men typ kittlande och fladdrande känsla precis just mellan blygdbenet och naveln, har även känt ut emot högersidan någon gång!

Har också känt nåt liknande och tänkt att det är tarmarna, men samtidigt tänkt att det är fostret:)

Är också i vecka 10 :)
  • jessimalm

Vecka 10 (9+6) idag och de senaste dagarna har jag känt en konstig känsla under naveln, typ ihållande tryck samtidigt som det typ killas:)

Ingen orolig känsla, utan tvärtom!

Nån mer som känner nåt liknande? :)

• jessimalm

Var till bm idag igen och bokade in ett Vul 28 september:)

Blev även erbjuden kub, så blodprov togs och remiss skickad. Blandade känslor & nervositeten sattes igång riktigt:p

• jessimalm
    Svansjön skrev 2016-08-02 22:54:09 följande:

Varför ska du göra vul i sept? Eller menade du RUL?

Ja kub kan nog kännas läskigt men det blir säkert bra!

Haha, ja jag menade såklart Rul:)
  • jessimalm

Någon här som inte kunnat hålla sig från att handla åt bebis? Det kryper i fingrarna på mig :D

Ska göra kub-test den 22a!

• jessimalm
    JohannaWi skrev 2016-08-08 19:58:49 följande:

Jag har faktiskt inte köpt en enda grej till bebis, väntar tills vi får veta kön i slutet av september :D lycka till med kub!

Har också ultraljud i september, den 28e :)

Kan man se kön på kub-testet?
  • jessimalm
    MammanAngelica skrev 2016-08-09 10:43:48 följande:

Jag har oxå köpt vagn BigBaby hade 20% så jag kunde inte låta bli :D

Spjälsäng har jag från när jag va liten och en del kläder från syskonen.

Vi funderar på att investera lite i taget för att slippa en stor kostnad på slutet.

Jag tänker att går inte graviditeten som planerat kommer vi ändå försöka igen.

Du då jessimalm? :)

Har tittat på vagnar men inte köpt någon :)

Sambon och jag har beställt en dress till bebisen från Wish, super söt :)
  • jessimalm
    1900920802 skrev 2016-08-12 15:42:10 följande:

Är i v 13+2 idag. Jag provade lyssna på hjärtljuden redan i v 11 med en doppler hemma och hörde hjärtljuden, lyssnade även för 2 dar sen å de hördes ännu tydligare nu.Undrar om det är någon mer som testat med doppler än? Och mår bebisen bra om om man hört ljuden slå? Även fast jag hört hjärtljuden (som låg på ca 160-170) så sitter jag å inbillar mig att den kanske inte lever. Är orolig inför RUL.. nån mer som är de?

Jag och min sambo fick hem våran doppler idag, är idag 11+6 idag och vi tycktes höra hjärtljuden på 2 ställen!!! Ca 5-6 cm ifrån varandra, kan det varit samma eller är det två stycken i magen? Helt overkligt, men såå underbart och kub-test om 10 dagar:)
  • jessimalm
    1900920802 skrev 2016-08-13 13:13:35 följande:

Vad spännande! Hur högt låg hjärtljuden på ungefär? :) du får skriva sen om de var en eller två :D

Även fast man hört hjärtljuden, visst borde man kunna vara 100 på att de är bebisens hjärta? Ens eget kan ju inte gå i 170 i vilopuls!!!

Räknade idag men det var min egna puls jag hittade igår, men hittade på bebisens idag efter lite letande då jag hörde att det slog mycket fortare men försvann efter ca 7 sekunder så han ej räkna :)

Ska prova igen imorgon om jag hittar!
  • jessimalm
    1900920802 skrev 2016-08-13 13:13:35 följande:

Vad spännande! Hur högt låg hjärtljuden på ungefär? :) du får skriva sen om de var en eller två :D

Även fast man hört hjärtljuden, visst borde man kunna vara 100 på att de är bebisens hjärta? Ens eget kan ju inte gå i 170 i vilopuls!!!

Lyssnade nu igen och hittade definitivt bebisens hjärtljud igen, tappade dock räkningen efter 30 sekunder och då var det ca 80 slag jag räknat :)
  • jessimalm
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-14 12:09:04 följande:

80 på 30 sek blir ca 160 på en minut ;)

Tack för förklaringen ;)

På dopplern jag har står det inte något på :)

Har clearblues
  • jessimalm

12+3 idag och magen syns rätt gott, 3e barnet och jag var då inte såhär stor med någon av de andra barnen såhär tidigt :)
Svar på tråden BF Februari 2017