Inlägg från: BeautifulMoments |Visa alla inlägg
  • BeautifulMoments

BF Februari 2017

Applerose skrev 2016-06-17 23:49:38 följande:

För mig värker det lite till och från i magen. Kanske ska va så? Men blir ju lite nojig då jag aldrig varit gravid innan. Vågar liksom inte anstränga mig för mycket heller. Hur försiktig ska man vara?

Det är inget konstigt. Det växer ju där inne :) du behöver inte va rädd för att anstränga dig, det är inte farligt!
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments

Jag måste säga att jag inte alls delar er uppfattning av gruppen. Jag tycker där är jättetrevliga människor. Har absolut inte sett att någon klagat på att någon annan ställt dumma frågor.

My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    stor grön drake skrev 2016-06-21 14:43:33 följande:

Välkomna alla nya, och GRATTIS!!!

Jag skickar det med posten

Jag går in i v.6 imorgon.

Prövade igenom Mamma kläderna från förra gången (6,5-7 år sedan) och konstaterade att precis som jag misstänkte så kommer jag att ha klädproblem innan bebis anländer. Jag väger bara 5kg mindre än när sonen föddes just nu, har gått upp 15kg senaste 2 åren efter att jag blev tvångsförflyttad på jobbet och började tröstäta tog tag i det för ett år sedan, och precis när jag kommit på banan igen så förvärrade cheferna förutsättningarna och situationen ännu mer. Mitt mål är att inte gå upp mer än 10kg denna graviditet.

Är det någon annan som har liknande mål?

Jag har gått upp 15 kg på 1,5 år, har aldrig vägt så mycket som nu. Börja träna osv men tog bara 1 mån så var jag gravid, vill inte heller gå upp mycket men ser mörkt ut just nu för jag är så illamående och trött så jag är sängliggande de mesta av dagarna. Har varit så de andra graviditetena också tyvärr.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Saz82 skrev 2016-06-22 11:33:20 följande:

ok.. skit då! Hade så gärna velat se att det är på riktigt.

Svårt med tider nu i sommar också. Fick ju tid först om två veckor för inskrivning när jag ringde förra veckan. Semestertider....

Man brukar inte skrivas in tidigare än så. Här har dem hälsosamtal i v 8-9 och inskrivning v 12-13.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:04:07 följande:

Orolig!

Pratade med BM idag och hon sa att det borde vara för tidigt för mig att vara gravid? Att jag ist kanske hade ett missfall förra månaden som fortfarande visar positivt.. :( förstår ingenting! Har testat 3 ggr och det är lika starka sträck.. Vad kan jag göra för att veta? :(

När hade du sista mens och hur lång menscykel?
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:22:05 följande:

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

Men då har du väll passerat BIM tom? Varför skulle du inte va gravid?
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:40:21 följande:

Ja det har jag, jag förstod verkligen ingenting :'( litar fan mer på er, sen i slutet sa hon men håller tummarna! Hon frågade bara om min sista mens, inte hur lång cykel eller nåt.. Jättemärkligt.. Ska köpa test ändå och se om det stegrar för att vara säker, men hon rörde upp massa känslor för ingenting känns det som..

Lyssna inte på henne! De va en konstig barnmorska. Jag har en menscykel på ca 27 dagar och Gjorde ett positivt graviditetstest 2 dagar innan BIM alltså dag 25. Kan du få en annan barnmorska?

Sist jag va gravid trodde inte heller BM jag var gravid. Fråga mig inte varför för jag hade passerar BIM. Hon gjorde ett grav-test väntade 10 SEK och sa "de va negativt" ifrågasatte varför hon inte vänta längre så kolla hon efter en stund "de va kanske positivt då". Hon körde också över mig med att fostret säkert va dött för jag tagit dagen efter piller eller fått fosterskador för jag tog SSRI. Jag blev totalt förstörd. Gick aldrig tillbaka till den BM utan fick en annan på EB annan mottagning som var helt underbar. Idag är mina tvillingar 4 år och varken döda eller skadade.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 13:13:35 följande:

Men gud :o vad hemskt! ja jag vill inte ha henne iaf.. Gjorde ett test nu och ser en jättefin stegring så litar på det! En BM ska ju hjälpa och inte stjälpa.. Men vad fint att höra att du och dina tvillingar mår bra! Det ger mig hopp :) tack så hemskt mycket!!

Ja vissa BM har fel yrken. Bra du ser en stegring! Tror absolut du är gravid och ska absolut inte lyssna på henne! Tur man kan välja någon annan när man inte trivs med någon. Ska träffa min nya på tisdag! Hopas verkligen att det är någon bra :) min tidigare BM har tyvärr slutat.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Hanalaya skrev 2016-06-24 21:53:05 följande:

Nån som har koll på när man som tidigast kan göra vul för att se om det finns något levande?

Och hur man gör för att göra det? Jag mår riktigt psykiskt dåligt pga blödningen i onsdags. Alltså i klass om jag inte haft min man som ständigt stöd hade jag nog sökt mig till akutvård.

Och var görs det? På mvc eller sjukhus?

Jag åkte in på akuten i min förra gravitet när jag fick en blödning. Var då i v.5+3 i den veckan kan man se en hinnsäck men inte något foster. (Dem sa de redan innan VUL att det kommer va vad dem ser)

Fick komma tillbaka 2 v senare i v 7+2 och då syntes mina tvillingar och bådas hjärtan. Såg ut som små kidneybönor :)
    My life, My choice
  • BeautifulMoments
    Applerose skrev 2016-06-27 08:29:38 följande:

Någon som har något smart tips för morgonillamående? Fy alltså!!

Har försökt med skorpa men hjälper inte så mycket. Är kanske bara att bita ihop!

Vill du pröva mediciner kan man köpa postafen. Läkaren på MVC kan även skriva ut lergigan Comp.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Wasserdroppen skrev 2016-06-27 08:53:21 följande:

Hur många fb-grupper finns det nu i den här tråden? x)

3-4 st
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    ReikiStar skrev 2016-06-28 20:32:52 följande:

Vad skönt att du inte känner så många symtom! :) Jag hade hyperemesis med första barnet och låg inne större delen av graviditeten. Denna gång började humöret skifta redan några dagar efter äl och sen kom molvärken i magen och senare brösten som ömmade. Plussade bim -4 och har fortfarande samma symtom plus att illamåendet börjar komma krypandes, igen. Hoppas sååå att andra graviditeten håller sig hyfsat i schack och att jag slipper hyperemesis.

Jag hade hyperemesis både med sonen och mina tvillingar. Tvillingarna va givetvis värre än med sonen. Vägde 5kg mindre direkt efter sonen va född än innan jag blev gravid. Med tvillingar va jag inlagd med dropp ett par ggr och sjukskriven från v10 inga mediciner hjälpte. Nu är jag i 8+1 och sålänge jag äter lergigan Comp kan jag stå på benen och aktivera mig även om jag mår lite illa. Känns helt otroligt efter de andra 2 graviditeterna. Hoppas ditt illamående håller sig på en rimlig nivå också! Hjälpte medicin på dig förra gången?
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cecilia13 skrev 2016-06-28 19:33:51 följande:

Hej! Jag gärna är med här :) Plussade i fredags med barn nr 2, bf 25 feb om allt går enl plan. Jag är 33 och har en dotter född jan -14. Inte så mycket symptom än, kände en hel del innan BIM men den senaste tiden har jag känt mig ungefär som vanligt. Kan det vara så att kroppen är mer "van" nu när det är andra gången man är gravid?

Innan BIM hade jag jätteömma bröst. Sen efter kom problem med magen, frossa varje dag i 2-3 veckor och enorm trötthet. Även illamående, illamåendet är kvar men allt annat har försvunnit men fick se en liten bebis idag på VUL som va precis så stor som h*n ska va och ett pickande hjärta :) har varit orolig efter allt man läst här om avstannade graviditeter och missfall när man inte känner nått men de såg som sagt helt perfekt ut ändå :)
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-29 08:53:42 följande:

Alla mina symtom är som bortblåsta och är jätteorolig :( nån som har samma?

Hur långt gången är du? Mina försvann ett par veckor sen kom illamåendet v7. Fick se bebis igår i v 8+1 och allt såg bra ut :)
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-29 11:59:46 följande:

Åh hade du? Är i v6. Vad kul! Glad jag blir för din skull :D

Hade inget heller i V6 trodde knappt jag var gravid alls. Nu gnäller man för illamåendet istället :)
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    jessimalm skrev 2016-07-03 14:42:12 följande:

6+1 idag och senaste dagarna blir jag så himla trött vid lunch så jag måste lägga mig :)

Ömma bröst och illamående emellanåt, var på inskrivning på Mvc i onsdags :)

Hur mår alla andra?

Jag är riktigt illamående. Orkar knappt göra något pga det :( väldigt jobbigt äter lergigan Comp men de har nästan ingen verkan längre...

Hade en liten liten blödning i förrgår. Blev lite orolig men eftersom de bara var en gång när jag torka mig sen inte mer hoppas jag inte det var någon större fara. Är i V8+6 nu.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    jessimalm skrev 2016-07-14 15:26:26 följande:

Hej alla!

Jag måste skriva av mig.. mitt humör är så hemskt det att det tär på min relation till sambon och barnen.

Jag är så himla sur och lätt irriterad, gråter för minsta lilla..

Som imorse kokade jag ägg, kokade för kort tid så gulan var lös, gick knappt att skala och jag började gråta varpå min sambo funderade vad som var med mig.

Med tidigare barnen var jag inte såhär vad jag kan minnas, det är super jobbigt :( Vad kan jag göra?

Är jag ensam om att ha dessa hemska hormoner? När försvinner det?

Jag är också irriterad konstant :( känner mig dum och elak. Vet inte heller vad jag ska göra... Minns inte de heller från mina 2 tidigare graviditeterna
    My life, My choice!
Svar på tråden BF Februari 2017