• many87

BF Februari 2017

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

• many87
    1900920802 skrev 2016-12-07 10:55:27 följande:

Hej alla. Har ni eller ska ni få skriva/gå igenom nå förlossningsbrev hos er barnmorska?

Jag känner mig lite besviken över att min BM säger att man inte skriver förlossningsbrev längre pga att de är många som blir missnöjda med sina förlossningar att de inte blir som i brevet. Men hallå de är ju lite önskemål osv man skriver ner + om man vill ha stöd på nå speciellt sätt... alla vet väl att man inte kan styra över en förlossning. Nån mer som hört lika?

Min bm har de tidigare grav frågat om hon ska skriva med något i journalen som jag önskar. Vi ska göra desamma denna gång i v36-37 har vi gjort de med som andra..
  • many87
    Svansjön skrev 2016-12-10 15:31:16 följande:

Ni som fött flera barn: hur skiljde sig förlossningarna sig åt i tid och smärta?

Första barnet är ute 4t 45min efter första känning (vattenavgång) hade lustgas o tens...

Andra barnet är ute knappt 2t efter första känning också vattenavgång... där hade jag bara lustgas i 10min sen kopplades den bort så resten av 30min på fl var jag utan smärtlindring..

Vi har 50min in till sjukhuset, så med Nr två åkte vi så fort barnvakten kommit hit...
  • many87
    Applerose skrev 2016-12-27 13:00:53 följande:

Denna fråga har säkert varit uppe innan men när planerar ni gå hem på föräldraledigt? Hur nära bf? Och vad har ni för jobb?

Jag har bf 22/2 och har tänkt gå 3/2 men nu börjar jag fundera på om man kanske ska jobba längre än så, hmm, svårt.

Nu är jag visserligen sjukskriven men planen innan var att gå hem två månader innan, hade beviljad gravidtetspenning.. är undersköterska natt på ettäldreboende..
  • many87

Hej på er längesen jag skrev något här.. nu ligger vi på bb, i söndags 29/1 föddes vår son.. ska få ta prover i eftermiddag och även ultraljud på hjärtat då han har ett litet blåsljud men förhoppningvis får vi åka hem idag :)

Svar på tråden BF Februari 2017