Inlägg från: Svansjön |Visa alla inlägg
  • Svansjön

BF Februari 2017

BjörkW skrev 2016-07-10 12:54:48 följande:

Jag har varit på inskrivning i veckan också! Hade inte den bm jag ska ha utan en jag inte gillar pga semester. Så planerade inte direkt att fråga en massa för vet att jag bara får idiotiska svar! Men vi pratade bara om alkohol sen att jag ska köpa stödstrumpor. Det var allt! Hon sa att det var roligt att se mig utan rullstol och då sa jag att jag försöker göra så lite som möjligt denna grav så det inte blir lika illa som sist. Men då tyckte hon jag skulle hålla igång och inte sitta stilla för mycket, precis tvärtemot vad alla andra sagt... Jaja. Om någon vecka får jag träffa min bm och i början på augusti är KUB planerat :)

Visst fick du barn sept 2014? Tycker jag känner igen ditt namn :)
    Vi ska ha vårt andra barn i feb 2017!
  • Svansjön

Jag var väldigt svullen mellan 6-7. Sen försvann svullnaden, nu är där en liten bula trots att jag gått ner 2 kg. Men första barnet syntes det först i vecka 16, hade vanliga byxor till vecka 22. Nu är jag i vecka 10 och har endast en liten bula men inget som någon kan se. Jag är dock väldigt smal i övrigt så det syns kanske snabbare på mig. Vanliga byxor kan jag ha än. Just nu känner jag som jag ätit två pizzor och en påse chips, längtar tills jag får riktigt mage så man verkligen känner sig gravid och inte bara mullig om magen. :)

• Svansjön
    BjörkW skrev 2016-07-11 20:37:20 följande:
    Ja! Men vad häftigt att vi prickar lika denna gången med :D 
    Hur har det gått sen sist då? ;)
    Ja verkligen kul :)
    Jag fick missfall i november, men hoppas det ska gå vägen den här gången.
    Mår mer illa nu och känns mycket kämpigare att vara gravid nu när man ska ta hand om en liten kille också.
    Hur är din graviditet? Du hade väl en jättebesvärlig sist?
  • Svansjön

Nu är det längesen jag var här inne, har inte orkat läsa ikapp :)

Idag är jag i vecka 12+1, är konstant kissnödig och känns som kissblåsan sväller upp och värker i magen. Blir väl som med sonen, det försvinner inte förrän bebis är ute ur magen.

Igår köpte vi syskonvagn :)
    En bugaboo Donkey duo mes ståbräda/pall.
    Nu har vi 5 vagnar så jag måste sälja tre stycken =D Kommer även spara vår BJ city mini GT.
    Är någon intresserad av billiga vagnar är ni välkomna att köpa. Har en crescent trike exa, jättefint skick i svart, sitt och liggdel.
    Har en Brio Smile dock bara sittdel. Samt en sprillans ny och ouppackad Maxi cosi Stella endast sittdel.

För övrigt börjat illamåendet smyga sig ikapp igen, hur är det för er?
    Har dessutom valt att inte göra KUB, tror inte det kommer säga oss så mycket utan mest oroa oss i onödan. Känner en tjej som fick 1:2000 men hon var just den 1:an.

Någon som har tips på var man kan köpa gravidkläder utöver hm, Lindex, mamalicius mm??

Sorry för långt inlägg!

• Svansjön
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-01 07:54:14 följande:

Välkommen tillbaka ;) Ang vagnarna så undrar jag i vilken del av landet du bor i :)

Jag är nästan orealistiskt nervös över svaret på NIPT, så nervös att jag ångrar jag tog det! För det är ju som du säger, det finns inga garantier. Plus att det kan vara "massa annat" ändå, men men det är försent att återkalla nu så bara att hoppas allt är bra och att hela graviditeten går bra. Denna ständiga oro..

Bor utanför Malmö men åker ofta bil upp mot Örebro. Så kan mötas upp mellan Malmö och Örebro (Jönköpingsvägen E4).

NIPT känns ju som ett mycket bättre test än KUB. Hade gärna gjort det med men tyckte det var på tok för dyrt. Fast väl investerade pengar dock! Då får du väl 99.9% säkert resultat?! Kub är väl bara 90%?

Har en kompis som fick 1:2 på båda sina kubtest med sina barn. Barnmorskorna var chockade att man fick det 2 ggr. Hon gjorde Moderkaksprov och fick bra resultat. Slutresultatet visade sig vara 2 friska barn.
    Du ska inte vara nervös, de flesta har inget att oroa sig för, samtidigt förstår jag hur du känner. Man oroar sig ju för precis allting just nu :)
  • Svansjön
    stor grön drake skrev 2016-08-01 15:12:53 följande:

Välkommen tillbaka!

Mammakläder vet jag inte. .. det jag har sen sonen är second hand (för det var det enda jag fick tag på då) och nu verkar allt vara typ klänning vart jag än tittar. Jag kan inte ha klänning utan nått under (lårskav deluxe) och då känns det bättre att ha byxor direkt. Men vet inte ens var jag ska leta...

Har Lindex ens mammakläder längre? Jag har inte sett något och jag har letat...

Vissa Lindexbutiker har mammakläder annars har de på webbsidan. Topshop har ju mammakläder men de har tyvärr stängt ner alla butiker i Sverige. Annars har ju Asos fina mammakläder på nätet, men jag föredrar att handla i butik så jag kan testa. Tycker HM har så tråkiga och fula kläder. När jag väntade sonen var vi i USA och då passade jag på att handla :)
  • Svansjön
    Elderflowerblossom1 skrev 2016-08-01 18:32:04 följande:

Det finns inte en chans att komma i vanliga byxor längre (v13), har fortfarande inte gått upp något men magen är som minst vecka 20 förra gången. Jag hade inget kvar sedan förra graviditeten men har köpt två par byxor från Boob (världens skönaste!) och trosor på Lindex- också supersköna och allt i ekobomull. Sen beställde jag linnen, bh-ar och t-shirts på Boobs sommarrea som funkar under både graviditet och amning. Det hoppas jag klara mig på med kombination av mina vanliga kläder. Bebisen har för övrigt börjat göra sig till känna med sprattel redan- trodde inte det var möjligt så här tidigt men är helt säker på att det är babyn som fladdrar. Förra gången kände jag i vecka 16.

Jag kände i vecka 16 med förra barnet. Tycker jag känt fladder i 2-3 veckor nu. Men tänker att det inte kan vara sant så tidigt. Men jag är så säker på att det inte är något vanligt mag-bubbel :)
  • Svansjön
    jessimalm skrev 2016-08-02 11:58:14 följande:

Var till bm idag igen och bokade in ett Vul 28 september:)

Blev även erbjuden kub, så blodprov togs och remiss skickad. Blandade känslor & nervositeten sattes igång riktigt:p

Varför ska du göra vul i sept? Eller menade du RUL?

Ja kub kan nog kännas läskigt men det blir säkert bra!
  • Svansjön
    pärlsnäcka skrev 2016-08-03 11:34:32 följande:

Första barnet.

RUL 1 september. Hoppas magen börjar växa nu! Den är bara lite svullen och en liten liten kula syns men bara vissa dagar!

Har inte gått upp något. Kan bero på att jag tidigare haft problem med kräkningar och har sedan dess ingen större matlust.

Vilken vecka är ni i och syns det på er?

Första barnet brukar dröja lite längre med magen.
    Väntar andra är i vecka 13 nu, minus 3 kg på vågen och syns ingen graviditet alls. Joggar som vanligt och så, men har mått mkt illa också. Dock tränar jag mycket mindre nu pga illamåendet så jag kanske har gått ner i vikt på tappad muskelmassa.
    Har precis som du, magen syns vissa dagar, främst på kvällen.
Svar på tråden BF Februari 2017