Inlägg från: jesssicahansen |Visa alla inlägg
  • jesssicahansen

BF Februari 2017

Om 12 timmar sitter jag o sambon på akademiska och väntar på att få komma in och göra kub-testet.

Vi är så nervösa!!

För nån timme sedan lyssnade vi iallafall på bebisens hjärtljud som slog så fint och väldigt tydligt ikväll, inte alls låtit lika tydligt och högt förut :)

3e barnet men första gången sådant test görs.

Vad härligt att få se vårat älskade lilla barn:)

13+2 imorgon!

• jesssicahansen

Var på kub idag allt såg bra ut, 1:20000 så är helt överlycklig :) !

Blev dock flyttad från 13+2 till 12+4 så nya BF är 1 mars.

Så underbart att se våran bebis, en livlig sådan :)

• jesssicahansen
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-30 20:15:15 följande:

Du kan ta Laktolus, finns receptfritt på Apoteket. Mina bm har rekommenderat detta både i förra graviditeten och denna, främst i samband med järntabletter men jag tar hellre något ofarligt som håller igång magen än får hemorroider :/

Okej, tack! Har det hemma och tänkte ta idag men stod att man ska höra med läkare först så jag avvakta:)
  • jesssicahansen

Tror jag börjar ta igen missad sömn.. somnar tidigt varje kväll, igår skulle jag o sambon kolla på film men jag somnade innan nio!! Och vaknade 7.20 idag :)

100 dagar gravid idag och 14+1, känner livmodern tydligt när jag ligger på rygg och känner på magen! Så underbart :)

• jesssicahansen

När jag och sambon låg i sängen igårkväll och kollade på tv så höll jag min hand nedanför naveln (bulan syns & känns då jag ligger på rygg) och jag kände något som buffade där under med handen!! Sambon skyndade futtiga sin hand och även han kände :)

Inatt låg jag vaken som vanligt och kände detta buffade igen! Helt otroligt mysigt! Idag 14+6 enligt kub-ultraljud och bf 1 mars (tror ändå på bf 26 februari som innan) Detta är 3e barnet! Nån annan som känt?

• jesssicahansen

Är i slutet på vecka 17 nu och har en konstig känsla i magen.. känner mig typ öm under naveln fast inuti magen, som om att jag har ett blåmärke i magen.

Kan inte riktigt förklara, det gör inte ont men är lite obehagligt. Fastän det är mitt 3e barn kan jag inte komma ihåg att det varit såhär med de tidigare:/

• jesssicahansen
    Gamlamamman skrev 2016-09-26 16:46:51 följande:

Vilken tur att det gick bra!

Vårt rul är imorgon och jag är så nervös och samtidigt förväntansfull. Hoppas så att allt ser bra ut.

Ja, man har ju ett enormt band "redan".

Jag har 8 dagar kvar, längtan är enorm :)
  • jesssicahansen

6 dagar kvar till ultraljudet, enligt kub-ultraljudet är jag ju beräknad till 1 mars men jag tror ändå att det blir i februari :)

Har börjat känna av sammandragningar en hel del, även sprattel och hur det lilla livet trycker inifrån under naveln i samband med sammandragningarna men idag på fm när jag låg i sängen så kände jag 2 kickar strax ovanför naveln fast mer åt höger, helt otroligt

3e barnet och ser redan färdigbakad ut ;)

Svar på tråden BF Februari 2017