• Evypevy

BF Februari 2017

Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)

• Evypevy

Tack! Okej vad intressant! Jag kände mig något illamående när jag upptäckte det, men det var troligtvis också stress och ångest för att gå tillbaka till jobbet. Skönt att höra att man inte är ensam om att inte ha de där illamåendet som alla beskriver ;)

stor grön drake skrev 2016-06-26 04:41:46 följande:

Grattis!

Så var min första graviditet med, och eg denna med. Jag har varit lite illamående men det var troligtvis pga stress.Du har inte möjlighet att vara chaufför till/från festen? Och ge som orsak att du ska göra xxx på förmiddagen dagen efter och inte kan vara bakfull, så du kan lika bra vara nykter och köra

• Evypevy

Tack snälla! Och grattis själv!! Vad kul att det äntligen tagit sig :)

Vi kanske ska njuta utav att vi slipper illamåendet istället för att oroa oss varför vi inte fått några starka symptom, rätt så det är kanske det väl slår till! Haha :)

Jag har varit orolig för missfall men jag tänker precis som du, njuta utav att vara gravid istället för att oroa mig. :)

Blåiris skrev 2016-06-26 07:59:49 följande:

[quote=76740210][quote-nick]Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:[/quote-nick]Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)[/

Grattis!

Jag har upplever exakt samma oro över uteblivna symtom och har "bara" exakt likadana som du. Mer el mindre ömma bröst och molvärk i livmodern/sidorna- allt blir mer tydligare på kvällarna. Trötthet som bara sköljer över mig efter måltider och ansträngning. Däremellan pigg!

Har googlat runt och inser att det här med graviditets symtom är väldigt individuellt och dom som har är ofta dom som hörs. Vi har gjort ca 10 ivf:er utan pluss förrän nu och Jag har bestämt mig för att njuta av att vara gravid fram till motsatsen bevisas. Är i v7 (6 + 5)

Lycka till!

• Evypevy

Tack! Ja det kanske är det :) det är min första graviditet, jag var orolig att jag inte kunde bli gravid. Och därför är det nästan lite som om jag vill ha alla symptom man kan ha för att veta att det verkligen är sant, typ ;) haha

Wasserdroppen skrev 2016-06-26 07:12:19 följande:

Grattis! :) det där låter väl som ganska normalt? Inte för att jag är någon expert :)

• Evypevy

Jag och sambon har sagt att vi absolut ska göra ett KUB-test, är det någon här som har barn sedan tidigare som gjort det? :)

mammelie skrev 2016-06-26 15:12:54 följande:

Nån mer än jag som ska göra KUB-test?

• Evypevy

Jag väntar också mitt första, och även det är beräknat till samma datum! :D det råkar va min pojkväns födelsedag med! Haha

MalinViktorias skrev 2016-06-26 16:11:09 följande:

Jag väntar också mitt första och vi är i samma vecka! Beräknade till samma datum :D 

Svar på tråden BF Februari 2017