Inlägg från: jessimalm |Visa alla inlägg
  • jessimalm

BF Februari 2017

Hoppar in här med!

Plussade igår, väntar 3e barnet :)

Enligt min egna beräkning att räkna från ägglossning så har jag BF i mars men apparna i februari, hur ska man räkna? jag kommer ej ihåg haha.

Jag vet ju att jag blivit gravid nu denna månad :)

• jessimalm

Väntar som sagt också min 3e, beräknat 26 februari :)

Vad härligt att läsa att jag inte är ensam om att redan ha tjuvkikat på bebiskläder och barnvagn ;)

Detta är första barnet som verkligen är planerat så det känns så himla underbart!

• jessimalm

Vaknade imorse upp med svullen mage, andfådd av att gå med barnen till dagis. Undra hur den här graviditeten kommer bli om det redan blivit såhär:p

Första besöket hos barnmorskan om 1 vecka :)

• jessimalm

Idag 5+0 enligt apparna och magen är redan svullen..

Med första barnet började det synas runt vecka 16, andra vecka 10 typ och nu såhär tidigt. Andfådd av att ta promenader, brösten spänner/värker och lite värk i magen.

Svettas som en gris på nätterna och drömmer konstigt, inatt drömde jag att äldsta dottern fick en geting i munnen men när jag fick ut den så var det en larv :p

Har för övrigt ett jäkla humör fortfarande, jag skapar tjaffs med sambon fastän jag inte vill och är absolut inte meningen, såna små saker så jag blir ledsen på mig själv..

Hur mår ni andra runt den här veckan? :)

• jessimalm

Är i vecka 6 (5+2) nu och humöret är hemskt!

Hur många fler har liknande?

Skit jobbigt och frustrerande då min sambo och jag blir osams flera gånger om dagen då mitt humör är hemskt :(

• jessimalm
    stor grön drake skrev 2016-07-03 13:20:31 följande:

Hallå?

Var är alla? Hur mår ni?

Har alla utom jag flyttat till faän?

6+1 idag och senaste dagarna blir jag så himla trött vid lunch så jag måste lägga mig :)

Ömma bröst och illamående emellanåt, var på inskrivning på Mvc i onsdags :)

Hur mår alla andra?
  • jessimalm
    wildha skrev 2016-07-05 11:23:37 följande:

Hormonerna alltså. Jag erkänner att jag är extra grinig och har kort stubin just nu. Men sambon är så jäkla grälsjuk, så fort jag öppnar munnen så får jag höra att jag är otrevlig. Idag försökte jag förklara att ja visst jag har mindre tålamod än vanligt, men han kan inte analysera allt jag säger och få det till att jag är otrevlig. Fick idag höra att "då kan ju du leva själv med din jävla unge"

Såg att det var flera här som har kort stubin och jag förstår att det är jobbigt för våra respektive, men vissa saker säger man bara inte känner jag. Eller överreagerar jag?

Åh precis sådär har vi det här hemma!! Så fort jag öppnar munnen låter jag otrevlig eller är grinig/irriterad.

Skönt att inte vara ensam ;)

Var inte såhär med tidigare barnen vad jag minns
  • jessimalm

Hade egentligen velat ta detta som Anonym användare men hittar nu inte det alternativet..

Jag vet inte om jag bara vill få ur mig all ilska eller ha råd..

Träffade min sambo i höstas och vi flyttade ihop vid jul & bestämde fort att skaffa ett gemensamt barn, jag har 2 sen innan. Vi plussade 16-17 juni och imorgon går jag in i vecka 8, vi är super glada och förväntansfulla!!

Men till det negativa som gör mig galen..

Vi bråkar/tjaffsar om allting, minsta lilla.

För första gången är jag orolig över att få missfall, just pga jag verkligen vill ha detta barnet och det första som verkligen är planerat.

Jag hatar oordning, disk, tvätt, stökigt osv och försöker hålla iordning fastän min kropp säger ifrån ibland pga trötthet och illamående. När jag börjar städa tex får jag höra 'ta det lite lugnt gumman'

Men jag måste få det gjort, måste jag be om hjälp hela tiden? Varför inte erbjuda sig att hjälpa till så jag slipper göra allt? Känns iallafall som att det är jag som sköter allt hemma, städa, laga mat, tvätta och vika tvätt osv..

• jessimalm

Hej alla!

Jag måste skriva av mig.. mitt humör är så hemskt det att det tär på min relation till sambon och barnen.

Jag är så himla sur och lätt irriterad, gråter för minsta lilla..

Som imorse kokade jag ägg, kokade för kort tid så gulan var lös, gick knappt att skala och jag började gråta varpå min sambo funderade vad som var med mig.

Med tidigare barnen var jag inte såhär vad jag kan minnas, det är super jobbigt :( Vad kan jag göra?

Är jag ensam om att ha dessa hemska hormoner? När försvinner det?

• jessimalm
    Cecilia13 skrev 2016-07-18 18:50:53 följande:

Jag har mått illa i drygt en vecka nu och jag misstänker att det bara är att försöka stå ut i några veckor till, v8+2 idag. Efter v12 borde väl illamåendet ge med sig? Just nu luktar allt pyton och det är svårt att äta, men jag har inte kräkts än. Vill bara ligga i soffan och ta det lugnt...

Vad är era bästa tips mot illamående? Vet att man borde äta ofta men vet inte vad som är lämpligast att äta eller dricka.

Vi lika långt gånga, också 8+2 idag ????

jag har mått illa flera gånger om dagen i ca 3 veckors tid, trötthet av dess like men börjar bli bättre nu ????
Svar på tråden BF Februari 2017