Inlägg från: Wasserdroppen |Visa alla inlägg
  • Wasserdroppen

BF Februari 2017

Hej alla! Har plussat i söndags :) ringde till mvc och då jag har haft långa cykler sedan jag slutade med P-piller (ca 6 veckor) räknar de det som att jag är i vecka 6. Antar att jag igentligen inte är så långt gången :) ska på inskrivningssamtal i morgon i alla fall. Spännande!

• Wasserdroppen
    Novembersmile skrev 2016-06-23 21:44:23 följande:

hoppar in här med.. plussade svagt i tisdags. idag tog jag ett till test och det finns inga tvivel. :) 

Stämmer mina beräkningar så borde bf vara i slutet på februari - början på mars. 

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/9)
    Grattis :)
  • Wasserdroppen
    Acire94 skrev 2016-06-23 20:03:45 följande:

Tänkte bara påminna om att om ni vill gå med i den andra facebook-gruppen är det bara att skriva till mig här i privat meddelande! Den är hemlig så det är ingen som ser att du är med :)

Vad är det för Facebookgrupp?
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-06-24 20:34:00 följande:

Nu ikväll fick jag massor av klarrött blod på toapappret och det är fest här så måste hålla lite ansiktet utåt...

Ush!! Hur har det gått idag? Håller tummarna att det var något ofarligt.
  • Wasserdroppen
    jessimalm skrev 2016-06-25 09:09:24 följande:

Idag 5+0 enligt apparna och magen är redan svullen..

Med första barnet började det synas runt vecka 16, andra vecka 10 typ och nu såhär tidigt. Andfådd av att ta promenader, brösten spänner/värker och lite värk i magen.

Svettas som en gris på nätterna och drömmer konstigt, inatt drömde jag att äldsta dottern fick en geting i munnen men när jag fick ut den så var det en larv :p

Har för övrigt ett jäkla humör fortfarande, jag skapar tjaffs med sambon fastän jag inte vill och är absolut inte meningen, såna små saker så jag blir ledsen på mig själv..

Hur mår ni andra runt den här veckan? :)

Grälsjuk är bara förnamnet här :P stackars sambo. Magen molvärker och yttepyttelite illamående av och till. Spännande att det kan vara så stor skillnad mellan graviditeterna :)
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-06-25 17:39:17 följande:
    Tack för omtanken <3

Det har varit lite rosa på pappret sen på kvällen/natten/morgonen och på eftermiddagen kom det mörkrött blod på pappret. Sedan rosa igen, men bara på pappret. Fortfarande inget i trosskyddet, har ju haft flytningar sen + men de är liksom vanilj-gulfärgade.

Mitt illamående har gått över, typ direkt vi kom ut i skärgården, så det var nog stressrelaterat. Brösten fortfarande ömma/jätteömma. Ingen smärta eller ömhet i mage/underlig och inte det minsta "mensvärkskänningar". Jag håller mig svagt hoppfull, men ska ringa BM på måndag och fråga om vi ska göra något annorlunda med tider och undersökningar.

Sambon pratar inte så mycket, han är lite inbunden, men har rört vid mig mer, typ strukit handen mot min osv fast han varit väldigt trött efter gårdagen, han var ju inte nykter som en annan

Just nu känner jag ett lugn. Har fått prata med sambon och bästisen och jag hoppas fortsätta denna linje även om det visar sig vara MF. Det var ju åtminstonde inte i v.11 när man börjat bli ganska säker på att klara sig.

Hur "klarade" ni andra midsommarnykterheten? Jag skulle köra kl.6 på morgonen så alla accepterade helt naturligt att jag inte ville dricka. Det fanns även andra chaufförer och en rejält gravid i sällskapet. Jag och "preggot" delade på alkoholfritt vin (blue nun) och cider (rekorderlig och happy joe). Till och med de som drack höll med om att de smakade som riktiga, fast utan alkoholsmaken

Preggot fick dock en hel del sneda blickar innan folk fattade att det var alkoholfritt i burken
    Det låter ju som att det skulle kunna ha gått bra! Hoppas!

Jag skulle med upp och köra bil till jobbet vid sex så det var ingen som tittade konstigt. Däremot ska jag på födelsedagsfest nästa helg och då har jag inga bra ursäkter. Har funderingar på att dricka alkoholfritt vin och hoppas att ingen märker. Eller är man bara larvig då? :P
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-06-26 04:41:46 följande:
    Grattis!

Så var min första graviditet med, och eg denna med. Jag har varit lite illamående men det var troligtvis pga stress.
    Wasserdroppen skrev 2016-06-25 22:12:34 följande:

Det låter ju som att det skulle kunna ha gått bra! Hoppas!

Jag skulle med upp och köra bil till jobbet vid sex så det var ingen som tittade konstigt. Däremot ska jag på födelsedagsfest nästa helg och då har jag inga bra ursäkter. Har funderingar på att dricka alkoholfritt vin och hoppas att ingen märker. Eller är man bara larvig då? :P

Du har inte möjlighet att vara chaufför till/från festen? Och ge som orsak att du ska göra xxx på förmiddagen dagen efter och inte kan vara bakfull, så du kan lika bra vara nykter och köra
    Problemet är nog att alla redan skojar om att jag är gravid, och att min kompis frågat flera gånger innan jag blev gravid. Jag slutade dricka för några månader sedan för att ha lättare att bli gravid. Jag är kass på att ljuga så frågar de så kommer det antagligen att synas på mig. Vill ju inte berätta så här tidigt och inte innan våra föräldrar fått veta.
  • Wasserdroppen
    Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:

Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)

Grattis! :) det där låter väl som ganska normalt? Inte för att jag är någon expert :)
  • Wasserdroppen
    Evypevy skrev 2016-06-26 09:55:09 följande:

Tack! Ja det kanske är det :) det är min första graviditet, jag var orolig att jag inte kunde bli gravid. Och därför är det nästan lite som om jag vill ha alla symptom man kan ha för att veta att det verkligen är sant, typ ;) haha

Min första med så jag känner verkligen igen det där :) får man för mycket symtom oroar man sig för det och får man inga alls så oroar man sig för det med X)
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-06-26 07:21:42 följande:
    När slutade du dricka? Räkna bf som om du plusat då. Och när de frågar så säg Javisst är jag gravid, jag har varit det i XX månader och det föds i Augusti (tex). Det har jag gjort när jag tröttnade på frågor om min självvalda nykterhet i ungdomen, fast för mig blev det "jag är gravid i 23:e månaden och har ingen aning om när ungen ska komma, den verkar trivas" de flesta blev väldigt ställda.

Annars så svarar du bara ja på frågan om du dricker alkoholfritt och när de frågar varför så säger du att det är för att du vill. Om de uttryckligen frågar om graviditet säg att det går framtiden visa. Kör på det som liknar dina tidigare svar mest.

Och om de redan tror det kan ingenting ändå övertyga dem om att det inte är så, så det är ingen idé att försöka övertyga dem.
    Hahahaha!! Den ska jag nog köra!
  • Wasserdroppen
    mammelie skrev 2016-06-26 15:12:54 följande:

Nån mer än jag som ska göra KUB-test?

Vi har inte bestämt oss än, jag är 28 så risken för kromosonavvikelser är ju inte jättestor. Sen vet jag inte hur man skulle ställa sig om det skulle visa på något. Tror bara jag skulle bli mer orolig än lugn.
  • Wasserdroppen
    wildha skrev 2016-06-26 20:54:32 följande:

Jag har BF 21/2 och är alltså i vecka 6+2 nu. Jag har sjukt stora bröst, trött som tusan och är svullen som symptom. Min förra graviditet slutade i missfall vecka 17+6 så jag är även sjukt orolig ????

Grattis :) hoppas allt går bra nu!
  • Wasserdroppen
    Hanalaya skrev 2016-06-27 01:43:27 följande:

Och nu är det helt kört. Har verkligen störtblödigt.

Fyy vad trist :'(
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-06-27 15:14:56 följande:

Fick tag på MVC efter lite trubbel.

BM trodde inte att det var någon fara med min blödning, och oavsett så fanns inte gyn-tider (annat än i akutfall) före den tid jag redan har inbokad för VUL 19/7. Inskrivning nästa vecka.

Första dagen på jobbet gick ok. Vägde mig har gått upp flera kilon sen jag vägde mig sist någon gång i maj (använder en av jobbets vågar)

Jag brukar gå upp när jag är ledig, så får hoppas att det vänder neråt igen nu när jag är tillbaks på jobb.

Hoppas att hon har rätt och att det inte är någon fara :) skönt att få tala med bm i vilket fall
  • Wasserdroppen
    many87 skrev 2016-06-27 18:54:12 följande:

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

Så roligt! Grattis!!
  • Wasserdroppen
    stor grön drake skrev 2016-07-03 13:20:31 följande:

Hallå?

Var är alla? Hur mår ni?

Har alla utom jag flyttat till faän?

Jag har flyttat till fb men tittar här med varje dag :) här är det lungt. Lite för lungt. Inget illamående alls och inget ont i magen nu på ett par dagar. Väldigt hungrig och ont i brösten dock.
  • Wasserdroppen
    pärlsnäcka skrev 2016-09-09 21:21:47 följande:

Jag är i botten nu.....

Varit låg den senaste tiden, för trött för att ta hand om mig själv, huvudvärk varje dag.

Så nu har jag sjukskrivit mig efter ett besök hos barnmorskan som föreslog det.

Hade jätte svårt att ta in det till en början, hur låter det, Sjukskriven pga trötthet?! Nu känns det lite bättre och jag förstår att det är nödvändigt och för mitt och barnets bästa.

Jag förstår också att många är extremt trötta och vissa hur pigga som helst.

Annars mår jag bra, bra värden hos mig och hos bebisen.

Ser fram emot en veckas sjukskrivning. Tid för att vila, städa, äta, tvätta, promenera....

PS. Väntar dock svar från blodprovet av sköldkörteln. Är det fel på den kan det ge en otrolig trötthet.

Skriver här efter ett tags uppehåll från tråden. Jag tog också prover pga extrem trötthet. Orkar liksom ta mig till jobbet på morgonen och är någorlunda fungerande (om än väldigt trött) fram till elva. Där tar det liksom stopp. Jag bara sitter ner. Orkar inte gå till kopieringsrummet. Orkar inte luta mig fram för att ta tag i musen. Orkar nada. Bara sitter där i min stol och försöker att samla energi nog att ta ett beslut att faktiskt luta mig fram så jag kan göra något vettigt. Ofta kommer oroade kollegor in och frågar om jag inte ska gå hem. Men det kan jag ju inte heller göra varje dag vid elva. Så jag sitter där och kämpar. Har nu sjukskrivit mig fem dagar och just nu känns det okej. Men sover uppåt 14 h varje dygn. Känns inte normalt trots graviditet.

Proverna som jag tog visade låga thyroidea-värden. Jag läste någon skräckartikel om att det kan påverka fostrets hjärna. Men har bara pratat med en bm än så läkaren ska ringa mig idag. Hoppas på att tröttheten går över med behandling.
  • Wasserdroppen
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-12 09:37:27 följande:

Oj det där låter inte kul alls! Hoppas verkligen du mår bättre snart och framförallt att inte lilla livet i magen tagit skada! Jag skulle kunna stå ut med att må pyton hela graviditeten bara bebisen är frisk och pigg.. Tänker på dig!

Tack vad gulligt sagt. Vi får se vad läkaren säger idag. Har inte en aning om när han/hon ringer så går på helspänn.
    Jag tänker också så, visst är det jobbigt att vara trött och utmattad men tanken på att bebisen ska ha farit illa är outhärdlig.
  • Wasserdroppen
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-13 08:09:56 följande:

Hur gick det för dig igår, vad sa läkaren? Mina tummar börjar bli helt blå nu ;)

Läkaren hörde aldrig av sig.. Så jag ringde upp bm i morse så hon kunde läsa i journalen. Ligger på gränsen till lågt tydligen så ingen fara för bebis. Har aldrig varit så lättad i hela mitt liv!! Ingen medicin heller men det kommer säkert att behövas senare, ska ta nya prover om två veckor för att följa upp :) :) :) tröttheten trodde de berodde på att värdet ligger lite åt det låga hållet så det är bara att stå ut antar jag :/
Svar på tråden BF Februari 2017