• mammelie

BF Februari 2017

Jag ansluter mig till denna grupp om det går bra? Jag plussade i måndags och går in i v 7 på lördag.

Har alltså BF typ 18/2 eller så. Efter 4 år av kämpande och flera IVF-försök så lyckades jag och min man tillslut bli gravida på egen hand!! ???? För 4 år sen va vi gravida 2 gånger på kort tid, båda var dock ofostriga graviditeter. Håller tummarna för att allt är som det ska vara denna gång. Detta blir mitt fjärde barn, min makes första.

• mammelie
    Lilla.p skrev 2016-06-23 10:44:42 följande:

Grattis och välkommen. Vad kul att ni äntligen lyckats och Gud va ni kämpat. Håller alla tummar nu

Tack!
  • mammelie
    dennadagenettliv skrev 2016-06-23 10:56:26 följande:

Stort grattis till er, vilken lycka!

Tack! Vi har inte fattat det alls än! VUL om en vecka, då lär det sjunka in lite.. :)
  • mammelie
    Hanalaya skrev 2016-06-24 00:33:26 följande:

Ville ge ifrån mig ett livstecken. Ni är många som skrivit stödjande ord

Som sagt, igår på vecka 5+1 börjadw jag blöda. Klarrött. Som en mellandag på mens. Missfall tror både jag och IVF-mottagningen

Gårdagen och idag är ett töcken av enorm sorg. Det var vårt första plus. På över åtta år.

Men sedan igår em/kväll har jag inte blött alls. Ingen kraftig smärta heller. Har fått instruktioner om att ta ett nytt graviditetstest på onsdag i nästa vecka. Och höra av mig till IVF-mottagningen. Men samma dag har jag inbokat inskrivning på mvc. Skall man avboka den? Eller gå dit och ta gravtest?

Just nu känner jag att det är väntan som är det fruktansvärda. Som äter upp mitt psyke. Som gör att jag inte kan sova eller ibland inte kan föra rationella samtal. Som gör att jag får regelrätta ångestanfall. Jag vill stoppa i mig lugnande och sömntabletter för att få sova och få hjärnkapacitet att hantera situationen mer rationellt - men eftersom missfallet inte är fastställt har jag svårt att tro att jag får klartecken att ta dessa mediciner.

Jag skulle behöva besked som inte lämnar frågetecken. - är det dags att sörja eller att tända det lilla hoppets fackla?

Så länge du inte blöde mer så skulle iaf jag känna visst hopp! Lycka till, jag har själv varit i IVF-karusellen.. att man klarar det rent psykiskt är ofattbart! Kram
  • mammelie
    Cykeltratt skrev 2016-06-24 13:41:28 följande:

Jag! Shit när jag vaknar är hela kudden blöt! Haha

Sååå vidrigt, eller hur?!? Jag har dessutom ett kedjetäcke på 10 kg som jag verkligen inte kan sova utan... så jag sover inte under täcket för att det är för svettigt, och jag sover inte utan täcke för då härjar jag runt så dant i sängen (ADHD), hahahaha!!
  • mammelie
    Hanalaya skrev 2016-06-24 21:53:05 följande:

Nån som har koll på när man som tidigast kan göra vul för att se om det finns något levande?

Och hur man gör för att göra det? Jag mår riktigt psykiskt dåligt pga blödningen i onsdags. Alltså i klass om jag inte haft min man som ständigt stöd hade jag nog sökt mig till akutvård.

Och var görs det? På mvc eller sjukhus?

Jag har gjort på akuten 1 gång och mina andra graviditeter har jag bokat ett vul i v 7 på klinik. Du borde kunna se hinnsäcken iaf hur tidigt det än är för att utesluta ev missfall.
  • mammelie

V 6 +0 idag, åhh vad jag mår illa!! Äter mariekex som en besatt haha. Har så svårt med maten just nu, har viktväktat sen januari och tappat 14 kg, tycker att det är svårt att tänka om nu..

• mammelie

Ska på VUL idag, är sååååå nervös... sist jag o maken var gravida 2011 o 2012 så var det två ofostrigagraviditeter... vill inte vara med om det en gång till!!! :'(

Svar på tråden BF Februari 2017