• Blåiris

BF Februari 2017

Ansluter mig till tråden! Plussade för drygt 1 v och har BF 13/2. Gick in i v 7 idag. Är dock extremt nojig över att det inte är något liv där inne då j inte har speciellt mkt symtom. Ömma bröst o molvärk...har vul om 1 v. Är mitt första plus efter 10 ivf:er????

• Blåiris

Tack ska ni ha! Hoppas dom kan se någon litet där inne på tis.

Jag är 37 och kommer att göra KUB om det blir aktuellt.

• Blåiris

Skönt att höra att fler inte har så mkt symtom för det Har inte jag heller- mer än ömma bröst och en annorlunda trötthet som helt hux flux kommer över mig. magen svullnar upp rejält på kvällen så skulle det inte vara något liv i magen får jag hålla diet i sommar!

• Blåiris

[quote=76740210][quote-nick]Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:[/quote-nick]Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)[/

Grattis!

Jag har upplever exakt samma oro över uteblivna symtom och har "bara" exakt likadana som du. Mer el mindre ömma bröst och molvärk i livmodern/sidorna- allt blir mer tydligare på kvällarna. Trötthet som bara sköljer över mig efter måltider och ansträngning. Däremellan pigg!

Har googlat runt och inser att det här med graviditets symtom är väldigt individuellt och dom som har är ofta dom som hörs. Vi har gjort ca 10 ivf:er utan pluss förrän nu och Jag har bestämt mig för att njuta av att vara gravid fram till motsatsen bevisas. Är i v7 (6 + 5)

Lycka till!

• Blåiris

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

• Blåiris

Jag blev inte riktigt klok på läkaren. Han fibbla med ul-apparaten o fick ingen bra bild ( vikarierar 1 v nu i sommar m är väldigt erfaren) han sa att den var ca 1 cm m jag vet inte...tycker inte själv att det verkar vara så litet m det var väl framför allt att han inte kunde se tydlig hjärtaktivitet. Men vi har varit inställda på alla scenarios dock börjar ju hoppet väckas till liv m lika snabbt drogs mattan undan. Får se om det är någon skillnad i morgon.

• Blåiris

Tack alla för er omtanke!

Är samma läkare men nu har informationen fr igår sjunkit in och vi tänkt igenom frågor.

• Blåiris

nytt vul. Hinnsäcken och fostret har växt lite på dessa 2 dagar och man kan se tydlig gulsäck. Dock ingen hjärtaktivitet. Skulle vilja göra nytt vul i slutet av nästa v men nu är vi bortresta 2 v. Så det blir en låååång väntan- om jag inte börjar blöda innan dess.

Svar på tråden BF Februari 2017