• Mallin87

BF Februari 2017

Jag hoppar in jag med! Verkar som att bf är 8 feb. Andra barnet och inte planerat. I mitt huvud fanns det inte en chans att det var så men en kompis sa flera gånger att "du är gravid" tog ett test bara för att slippa tänka på vad hon sagt och höll på att storkna när testet sa gravid i vecka 3+! Ska göra vul om 2v då min mens vart väldigt oregelbunden så får se om datumet ändras!

• Mallin87

Också nojig för vad BM ska säga om min vikt. Efter att jag fick min dotter så har jag gått upp jätte mycket. Ca 25kg mer än vid förra graviditeten. Råkade läsa i någon tråd här på fl där de diskuterade överviktiga och det gjorde inte saken bättre. Mitt råd till er: klicka inte in er i en sån tråd! :)

• Mallin87

Nåt jag har svårt med är att borsta tänderna! Har någon annan det? Medans jag borstar så får jag försöka tänka på annat men att spotta ut sen. Blir det lixom lite slemmigt när man ska spotta ut tandkrämen så är jag påväg att spy. Hulkar medans man försöker skölja. Ibland kommer frukosten upp ibland klarar jag mig med enbart hulkningar :(

• Mallin87
    Acire94 skrev 2016-06-18 16:57:31 följande:

Hejhej! Gick precis ur den första gruppen då den inte passade mig :). Finns det någon annan eller finns det intresse för en ny? Jag kan tänka mig att skapa en om jag vet att det finns intresse :).

Vad var det med den första som inte kändes rätt?

Så man själv vet om den passar eller ej :)
  • Mallin87
    Zoey90 skrev 2016-06-18 17:21:31 följande:

Jag är med i den första och känner att det är en del taskig attityd, regler (tycker inte att det ska behövas införas regler i en mammagrupp) och nu ska det även bli insläppningsstopp som jag tycker är tråkigt.

Känns som om dom flesta i gruppen redan har barn och ser ner på oss förstagångsmammor med dumma frågor, haha. Eller så är det jag som är för känslig och hormonfylld.

Annars finns det många bra saker med såklart.

Det låter jätte trist. Jag är ingen förstagångsmamma men känner mig ändå rätt förvirrad :)

Bara för att man fått barn en gång så är man inte full lärd. Inte jag iaf :)
  • Mallin87
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-18 19:39:40 följande:

Exakt samma här;)

Vad roligt :) då finns det någon mer som jag, tänkte att jag måste vara knäpp hehe
  • Mallin87
    stor grön drake skrev 2016-06-19 09:00:28 följande:

Inatt har jag drömt om tandborstning det har jag inget minne av att ha drömt om förut. Det är nog ert fel

Sov med sportbh inatt och har mycket mindre ont i brösten idag. Skönt.

Mycket tankar idag. Om framtiden och praktiska saker. Vårt boende är just nu inte anpassat för ett barn till, vi måste bygga om. Vi har inte rum med en barnvagn någonstans. Bara 2 sovrum, inte speciellt stora. Kommer ekonomin hålla när jag är föräldraledig?

Stackare :)

Precis samma tankar flyger runt i mitt huvud. Men det var samma sak förra gången.

Saker brukar lösa sig men när en liten ska till världen vill man ju helst att allt ska vara klart innan den blir till helst hehe.

Såhär går mina tankar :)

Vi har två sovrum var ska bebis få plats? -min sambos syster har en likadan lägenhet med 3 barn så vi borde kunna klämma in två.

Vi bor högst upp utan hiss. Vart ska barnvagn vara? Ja i värsta fall få får den väl bo i bagageluckan på kombin hehe

Osv. :)
  • Mallin87
    stor grön drake skrev 2016-06-19 17:11:14 följande:

Surfade blocket på skoj. Drömvagnen till salu. För 1500. I min närmaste stad. Hur fånig är jag om jag köper den?

Det enda negativa är färgen, den är inte ful, jag hade samma färg till sonen, men det är den färg jag ogillar mest och ändå kan tänka mig att köpa

Sambon bara skrattade åt mig och kallade det karma. Jag skrattade nämligen åt jobbarkompisen som köpte vagn i v.10 och tyckte hon var galen som köpte vagn så tidigt...

Jag har också tittat på alla möjliga saker. För mig är det lite ett sätt att få in det i huvudet att det är på riktigt.

Var själv påväg att köpa en. Jag tänkte att har vi bestämt oss att vi vill detta även om det mot förmodan skulle gå fel så kommer vi mest troligt försöka direkt igen.

Om inte annat kan man ju sälja den.

Jag tror man ska göra det som känns rätt för en själv.
  • Mallin87
    Cykeltratt skrev 2016-06-19 17:27:09 följande:

Ärligt talat mår jag jättedåligt just nu :'( har pratat allvar med sambon och han är väldigt orolig över ekonomin vilket jag helt förstår då jag slutade jobba för en månad sen (hade ett kontrakt på 6 månader och nu kunde de inte anställa mig)

Så allt är upp och ner, jag klarar inte en till abort, aldrig mått så dåligt som när jag gjorde en förra året. Och jag vill verkligen det här ändå, av hela mitt hjärta men sambon känner inte samma sak :'(

Har bf 23 februari 2017..

Förstår hur jobbigt det känns!

Har själv gjort en abort av samma anledningar.

Något jag alltid ångrat men samtidigt också vetat att det var rätt beslut.

Tror både du och din sambo behöver smälta det hela och bestäm inget förhastat är mitt råd.

Som en annan skrev så tror jag det löser sig om båda vill detta. Det brukar göra det.

Första reaktionen från den ena kan alltid vara nej av rädsla och chock fråga min sambo :)

För han är allt alltid så självklart medans jag alltid behöver mer tid och vill ha allt uttänkt och klart från dag 1 :)
  • Mallin87

Idag ska jag skriva in mig på mvc. Ska bli intressant och se vad dem säger.

Förutom att man väger lite mer än man borde så är jag även rh negativ och båda faktorer gör att man måste gå på fler kontroller. Så ska bli intressant att få veta hur ofta jag måste springa där. :)

Svar på tråden BF Februari 2017