• cerise81

BF Februari 2017

Hej, får jag hänga på?

Väntar nummer två 16 februari. Har en pojke född i oktober 2013 precis som du Stellla :) Är för övrigt lite äldre mamma, 35 nästa gång, nån mer 30 plus här i tråden?

• cerise81
    Miss Maria skrev 2016-06-15 09:20:42 följande:

Grattis! Äldre!? Mina nära kallar mig pensioneradmamma :)

Ja alltså, relativt gammal i just den här tråden kändes det som :)
  • cerise81
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 15:31:43 följande:

Det är mitt andra och jag är i v7 (6+?). Hoppas verkligen att detta går bra, för sen blir det inga fler.. Jag börjar bli gammal ;)

Haha, hur gammal är du? Jag klagade ju igår på att jag kände mig gammal som blir 35 nästa gång :) I de här sammanhangen med att "göra barn" börjar man ju bli lite äldre. Var ju orolig nu innan vi satte igång att det skulle bli svårt just pga min ålder men det givk tätt snabbt ändå tack och lov. Blir mitt andra barn också förutsatt att allt går vägen såklart.
  • cerise81
    Emelille skrev 2016-06-26 07:19:11 följande:

Jag hoppar gärna in här i tråden. Har en son född 2013 och plussade häromdagen med barn nr 2 :)

Apparna är inte riktigt överens så har bf 24/2 eller 26/2. Det återstår väl att se.

Hej och välkommen! Känner igen mig, har nämligen också en pojke född -13 och väntar nummer två :) tycker redan det är påfrestande att manövrera en trotsig 2,5-åring när jag själv är så trött och har såna humörsvängningar hela tiden..Har på känn att det kommer att bli tufft framöver i takt med att krämpor blir fler. Förra gången hade jag inte symptom så tidigt, hade inget illamående, så är rädd att det dyker upp snart. Hur känner du?
  • cerise81
    hurtänktedunu skrev 2016-06-26 17:18:30 följande:

Yes. Bokat och klart till 2 augusti

Lustigt, vi ska också göra det 2 augusti:) Är 34 år den här gången jämfört med 31 förra så det kändes ännu mer motiverat nu.
  • cerise81
    Stellla skrev 2016-06-26 18:54:43 följande:

I vår kommun erbjuds alla kub. Och när vi var gravida med första barnet (född 13) så tänkte vi att vi ville göra kub enbart för att få ett tidigt ultraljud och få se bebben. Sen blev de en liten chock att vi fick rätt låga (höga) eller vilket håll man säger, siffror. 1/30. Och då var jag 23 och min sambo 29.

Så vi gjorde fostervattensprov, men allt var bra och gick bra. Och nu väntar vi ju syskon. Jag tror att vi skulle/kommer göra likadant denna gången. Både med Kub och fostervattensprov faktiskt om de blir aktuellt.

Oj, precis sån situation man är rädd för! Modigt av er att gå vidare med foster vattenprover och skönt att allt gick bra.
  • cerise81
    BjörkW skrev 2016-06-30 09:05:06 följande:

Hej. 

Vill bara gnälla av mig lite. Vi håller graviditeten hemlig än så har ingen att gnälla med ;) 

Har så fruktansvärt ont i kroppen! Hade någon förhoppning om att jag skulle kunna säga "första graviditeten satt jag i rullstol men andra mådde jag jättebra." Men det kommer inte hända... Foglossningarna har redan börjat och igår kväll kunde jag inte röra mig. Sambons härliga kommentar här om dagen: Det kommer inte funka om du ska sova hela tiden. När jag ligger och försöker lista ut hur vi ska överleva denna graviditet? Det gick ju trots allt an sist, men nu har vi en lite otroligt springglad son som fyller 2 år i september. 

Hur gör ni för att klara av vardagen?

Känner också av foglossning redan (7+3). Så bävar för hur det kommer bli i fortsättningen. Har en pojke på snart 3 år som också är överallt och ingenstans som jag måste orka klara av samtidigt som jag har krämpor av olika slag. Kommer att bli en stor utmaning känner jag på mig redan.
  • cerise81
    mammelie skrev 2016-06-30 15:09:00 följande:

Har sett ett hjärta idag!!! <3

Vad skönt för er med tanke på vad du berättade!
  • cerise81
    1900920802 skrev 2016-06-30 17:54:46 följande:

Hej hoppar gärna in här! Är i v 7+1 idag. Vi såg ett hjärta i v 5+5.. och hoppas att den vill stanna å inte bli ett missfall som jag tidigare fått :)

Är de nån som fått foglossning än? Vet inte hur de känns eller hur de ska vara.. men började känna igår att de känns som en spänning/halv ont/ilar-känsla en liten bit under svanken vid skinkan på höger sidan bara.. inuti långt in känns det.. de känns när ja rör på höfterna.. när jag går å spänner mig! Är de foglossning jag lyckats fått såhär tidigt ?

Definitivt, jag känner så väl igen den där smärtan från förra graviditeten. Är bara i 7+3 och blev förvånad över att det dök upp så himla tidigt.
  • cerise81
    olgaisback skrev 2016-07-04 23:40:04 följande:

Hejsan tjejer! Jag hoppar in här. Va med i bf oktober 2016 innan men det slutade tyvärr i MA.. nu är jag i v 6 (5+3) och har bf 27/2. Vet knappt om man vågar hoppas igen. Men vi får se. Har sinnessjukt ont i mina bröst. Och är extremt trött... hela tiden. Och humörsvängningar ska vi inte snacka om. Håret är helt kaos. Fettigt efter en dag... drömmer sjuka drömmar.

Inatt drömde jag att jag fick missfall. Ut kom en klump och jag tog bort hinnan på klumpen och det visade sig vara en fisk där i.. HAhaha

När har ni första ul? Jag valde lite senare så jag är säker på att hjärtat slår så jag ska dit den 18e :) spännande :)

Hej och välkommen! Jag väntar andra barnet. BF är osäker; enligt appar är det 13/2 men enligt min egen beräkning är det en vecka senare. Har iaf tid för inskrivning 21/7 och UL är inte förrän 2 augusti. Känns otroligt långt till dess. Kommer att gå hela semestern och vänta på att få se ett hjärta!
  • cerise81
    halfmoon skrev 2016-07-05 08:25:53 följande:

Hej alla!

Hoppar in här jag också. Är i v 9+5 idag och har bf 1-2 februari. Jag är 29 år och vi väntar första barnet och har blivit gravida genom ivf då vi inte kan på egen hand. Vi har haft en jobbig resa med ett MA och ett MF (v 9 och vi 6) senaste 10 månaderna. Det har varit mycket sorg och förtvivlan. När vi började våra försök trodde jag att det svåra skulle vara att bli gravid, tänkte aldrig att jag skulle behöva uppleva två missfall. Nu hoppas vi allt vi kan att denna lilla plutt hänger kvar! Vi har gjort vul i v 6+5 och i 9+0 och då har hjärtat tickat och allt sett bra ut.

Nu går tiden grymt långsamt, dagarna verkligen segar sig fram. Vi har inskrivning 20/7 och sen nästa ultraljud 21/7 då jag kommer vara i v 12+0. Hoppas hoppas att vi kommer dit och att allt är bra då så jag kan slappna av lite.

Är gärna med i en fb-grupp och har skickat till micki88.

Välkommen! Förstår om det känns nervöst i väntan på nästa UL med tanke på hur ni haft det innan. Har flera släktingar och bekanta som gjort samma resa, ibland med barn som resultat, ibland inte. Är väldigt tacksam och ödmjuk att vi kunnat bli med barn på egen hand och att förra graviditeten gick bra. Nu har vi en snart 3-årig kille som vi verkligen önskar ska få bli storebror. Har själv inga syskon så vill gärna ge honom den gåvan..
  • cerise81
    Mesakura skrev 2016-08-14 22:27:12 följande:

Hej tänkte säga att det nu finns en facebook grupp som heter Bf 2017 Linköping. Gå gärna med om ni bor i närheten:)

Jag försökte söka på gruppen men hittade inte rätt, vet du hur jag ska göra?
  • cerise81
    pärlsnäcka skrev 2016-08-28 23:15:32 följande:

Vi känner den!!!!!

Jätte tydligt! Har varit igång i en kvart nu. Obeskrivligt!

Den håller på väldigt långt ner. 1 dm från naveln vid blåsan ungefär!

Känt lite fladder och kurrande sedan någon vecka tillbaka.

Är nu i v 18 och RUL på torsdag.

Så detta var nog ovanligt tidigt för en förstföderska. Är för övrigt väldigt liten. Man ser magen bara om jag bär tajt.

Kram på er och hoppas fler känner snart för det här är helt magiskt! Är fortfarande i chock och vi fick just bekräftelse på att det är någon där inne!

Så underbart! När jag väntade mitt första kände jag också i vecka 18. Var på jobbet och kände hur det fladdrade. Det var fantastiskt och nåt man inte glömmer i första taget. Är i 15+3 nu och väntar otåligt på att känna nåt.
Svar på tråden BF Februari 2017