Inlägg från: langtanefterbaby |Visa alla inlägg
  • langtanefterbaby

BF Februari 2017

Hej! Plussade igår! Bf beräknas till 20 februari!

Jag är 25 år och det blir mitt och sambons första

• langtanefterbaby

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

En fråga till alla er, jag är heeeelg nybörjare på detta

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

• langtanefterbaby
    Nina05 skrev 2016-06-16 10:21:52 följande:

Jag ringde några dagar efter vi fått plus och var på inskrivning där igår (är i vecka 5). Ringa kan du göra direkt så får du en tid, antingen nära inpå eller några veckor framåt.

Vi har sagt att vi inte kommer att berätta alls, utan när det börjar synas och folk frågar så kommer vi säga som det är.

Okej. Jag tänker att jag nog ringer imorgon då, eller på måndag! Spännande!!

Ja vi tänkte det med. Men så umgås vi väldigt nära med bådas föräldrar och brukar dela en flaska vin och liknande. Så därför kommer vi berätta det på semestern då dom säkert vill dricka vin oftare än just nu kan jag gissa
    Gamlamamman skrev 2016-06-16 10:36:12 följande:

Visst är det overkligt. :)

Vi kommer att fira midsommar med mina föräldrar så behöver berätta redan då. Annars kommer de lista ut det iaf. Haha. Väntar m att berätta för barnen tills det är mer stabilt. :)

Lycka till!