Inlägg från: langtanefterbaby |Visa alla inlägg
  • langtanefterbaby

BF Februari 2017

Hej! Plussade igår! Bf beräknas till 20 februari!

Jag är 25 år och det blir mitt och sambons första

• langtanefterbaby

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

En fråga till alla er, jag är heeeelg nybörjare på detta

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

• langtanefterbaby
    Nina05 skrev 2016-06-16 10:21:52 följande:

Jag ringde några dagar efter vi fått plus och var på inskrivning där igår (är i vecka 5). Ringa kan du göra direkt så får du en tid, antingen nära inpå eller några veckor framåt.

Vi har sagt att vi inte kommer att berätta alls, utan när det börjar synas och folk frågar så kommer vi säga som det är.

Okej. Jag tänker att jag nog ringer imorgon då, eller på måndag! Spännande!!

Ja vi tänkte det med. Men så umgås vi väldigt nära med bådas föräldrar och brukar dela en flaska vin och liknande. Så därför kommer vi berätta det på semestern då dom säkert vill dricka vin oftare än just nu kan jag gissa
    Gamlamamman skrev 2016-06-16 10:36:12 följande:

Visst är det overkligt. :)

Vi kommer att fira midsommar med mina föräldrar så behöver berätta redan då. Annars kommer de lista ut det iaf. Haha. Väntar m att berätta för barnen tills det är mer stabilt. :)

Lycka till!

Ja det har min tanke varit också, men vi ska nog fira med bekanta och där tror jag absolut att jag kan smyga med det

Detsamma!!
  • langtanefterbaby
    Hojjan skrev 2016-06-16 12:27:57 följande:

Ring och boka med en gång, det är sommar! Jag fick tid för inskrivning 29/7, då kommer jag vara i 13+3 och inget hälsosamtal före det! Förra året var det samma sak, fick vänta på inskrivning i 5 veckor då med.Var du på inskrivning eller var det bara hälsosamtal? Hos oss är det hälsosamtal i v 6-8 och sedan inskrivning i v 12-14.

Oj, ja då får jag bannemig ringa imorgon helt enkelt!! Tack för svar!!
  • langtanefterbaby
    MammanAngelica skrev 2016-06-16 18:31:03 följande:

Hade samma här. Ringde igår och fick tid 25:e juli och då är jag i v11. Tänk som sagt på att det är semestrar :)

Jag ringde idag. Fick tid 12 juli då ingen annan tid passade mig. Har ett jobb som är svårt att komma ifrån, så fick bli så kommer gå in i v 9 dagen efter inskrivningen.
  • langtanefterbaby
    Zoey90 skrev 2016-06-18 21:43:13 följande:

PMa så lägger vi till dig :)

Februari-grupp på facebook? Är det du som lägger till zoey90? jag skulle vilja gå med
  • langtanefterbaby

Någon här som tänker boka tid/har bokat tid till tidigt ultraljud eller viabilitetsskanning?

jag funderar på att göra det nämligen. jag har anlag för att få tvillingar och både tror och hoppas att det kan vara tvillingar! Och är så sjukt nyfiken så vet inte om jag kommer kunna hålla mig till RUL.

• langtanefterbaby
    Januari2016 skrev 2016-06-20 09:56:48 följande:

Är det säkert att fb gruppen är anonym? Igår när jag sökte på fb efter grupp så visade den två med BF i februari, stod att de var slutna men sen kunde man ändå gå in o kolla medlemmar... Så jag blev lite fundersam, om det kanske är skillnad på sluten o hemlig.

Testade söka också. Fast på den som heter "Gravida med BF februari 2017" och jag kunde också se alla medlemmar, 19 st. Så den är inte hemlig. Utan folk kan se att ni är med men inte vad ni skriver. Lägger inte ut screenshot då jag hade en vän som va med i den tydligen och det syntes på framsidan när jag gick in på dem gruppen! Så den som är administratör i den gruppen ändra gruppen till hemlig!
  • langtanefterbaby
    emm84 skrev 2016-06-20 11:35:35 följande:

Gruppen jag är administratör över är hemlig, den syns inte alls

Okej fast jag är ju inte med i den och jag kunde söka på den och få fram medlemmarnas namn
  • langtanefterbaby
    hurtänktedunu skrev 2016-06-20 12:03:21 följande:

Vår grupp syns inte när man söker och är därmed helt hemlig. Ingen ser att ni är med och den går inte att söka på.

Vad heter er grupp?
  • langtanefterbaby
    emm84 skrev 2016-06-20 13:34:18 följande:

Är inte samma grupp, du kan inte söka på denna, du måste bli tillagd för att se den :)

Okej, ja men då va det inte samma! Misstag för dom i den andra gruppen! jag har en bekant som va med i den så nu vet jag det
  • langtanefterbaby
    hurtänktedunu skrev 2016-06-20 13:43:04 följande:

Februribebisar 2017. Den går inte att söka på

Nej det va den andra februari gruppen som gick att söka på! misstag för dom i den, har en bekant med i den så nu vet jag ju att hon är gravid
  • langtanefterbaby
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 11:57:23 följande:

Allt såg så bra ut på ultraljudet idag och jag är så kär i mitt lilla frö! Men det var nervöst innan. Sa till läkaren att jag mår oförskämt bra så det inte skulle förvåna mig om den var död, och då sa hon "då tittar vi direkt!" Och så fick jag skutta upp i stolen ;) Läkaren, en läkarstudent och blivande pappan stirrade tyst på skärmen och det kändes som flera minuter tills hon sa att allt såg bra ut! <3 Hjärtat pickade på fint, storleken stämmer med uträkningarna (så när som på en dag, men det kan ju röra sig om timmar, haha) och det satt bra i livmodern (vad det nu innebär). Jag är sååå lycklig och kan äntligen börja slappna av lite!

Så ja, man kan vara gravid och må oförskämt bra utan några "stora symtom" ;)

Ååh va skönt! Vilken vecka är du i? funderar också på tidigt ultraljud
  • langtanefterbaby

Här sitter man på jobbet med en sjuk illamående och uppblåst mage... igår och idag har illamåendet blivit mycket värre än tidigare. Idag är jag på 6+0 . Hoppas innerligt att illamåendet minskar :-/

Svar på tråden BF Februari 2017