Inlägg från: MaybeBaby2014 |Visa alla inlägg
  • MaybeBaby2014

BF Februari 2017

Hej allihopa :)

Hoppar in här om det är ok!

Plussade i måndags till min stora förvåning då jag trodde det var alldeles för tidigt då bim är idag.

Bf troligtvis den 17/2 <3. Har ett blivande storasyskon född maj -14 också.

Enda symptomen är att jag växlar mellan frossa/värmeslag samt en galen trötthet, var precis samma vid första graviditeten.

Ska bli kul att följa alla!

140505
  • MaybeBaby2014
    hurtänktedunu skrev 2016-06-12 10:26:49 följande:

Grattis.

Jag har också en liten 14 född i juni som ska bli storasyskon. Hur känner du angående syskonvagn och så? Jag är så kluven på den punkten

Vad kul! :) vi kommer nog inte köpa syskonvagn. Tvååringen går helst redan nu så vi kommer köpa en ståbräda istället. Däremot kommer vi köpa en till mindre vagn. Har emmaljunga mondial nu så den mindre ska även få agera resevagn innan dess. Så vi har två sen om det någon gång behövs. T ex när vi går långpromenad tillsammans. På långpromenad ensam blir det nog bärsele till bebis i början och sen ståbräda för stora barnet.

Svårt att veta vad storasyskonet kommer föredra då, det växlar ju varje dag i princip ;) men tänker nog satsa på detta och fungerar det inte får vi väl köpa en syskonvagn då.

Hur tänker ni?
    140505
  • MaybeBaby2014
    Januari2016 skrev 2016-06-21 08:47:39 följande:

Igår kväll när jag sku gå o lägga mig kom det lite blod när jag varit på toan, o idag med.. Inte några stora mängder men så att det blir rosa på pappret.. Har knappt sovit inatt av oro o går o bara väntar att det ska börja störtblöda :( har aldrig haft missfall tidigare o tänker bara negativt nu, att varför sku jag ha sån tur att få tre barn utan något missfall..

Har inte sagt något om graviditeten till nån så får jag missfall nu så känns det ju som man inte har nån att prata med det om...

nån som vet vad man ska göra om det blir missfall, är i vecka 6-7. Sköter kroppen det själv eller behöver man kontakta sjukvården?

Det låter exakt så som jag fick flera gånger under min första graviditet. Den resulterade i ett fullt friskt barn så det måste absolut inte vara missfall på g. Så länge det inte blir rikligare och du får smärtor så tror jag inte du behöver oroa dig! :)
    140505
  • MaybeBaby2014

Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

Har en 2-åring hemma som precis börjat koppla att mammor är gravida och ut kommer bebisar.

Tänker nog att vi ska vänta tills efter RUL och ända tills man kan känna sparkar utanpå magen men misstänker att hon kommer märka av det innan när folk pratar om det och så även om hon inte helt kommer förstå förrens den är ute (som jag haha).. Men jag vet andra som pratar öppet om det från dagen de plussar.. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!

140505
Svar på tråden BF Februari 2017