• Nickelin

BF Februari 2017

Hej!

Jag har aldrig vart gravid innan, men fick en nidblödning i lördags och idag när mensen skulle ha kommit fick jag ett positivt graviditetstest! :D

Jag är 25 år och min sambo 28. Funderar på hur jag ska berätta för honom :D

• Nickelin

Låter jobbigt med illamåendet! Jag har inget än. Kanske kan hoppas på att bli utan? Är ju dock bara i vecka 5 XD

Har hört att kolsyrat vatten/vichyvatten är bra för graviditetsillamående. Och citronvatten. Jag tänker absolut inte ta piller mot illamående, det verkar inte hälsosamt... men förstår om det går så långt att man måste.

Själv tar jag vitaminer, ganska starka, så att jag och nykomlingen mår så bra som möjligt! Ska köpa folsyra också. Ifall man inte kan svälja/behålla vitaminer så finns det vitaminer i flytande form, som går ut i kroppen direkt.

• Nickelin
    Hubert skrev 2016-06-07 07:02:48 följande:

Grattis! Och välkommen :D

Jag är också 25, min sambo 28, första barnet :) När jag berättade för min sambo lämnade jag en lapp vid sängen där det stod "Jag har lämnat en present på bordet, hoppas du kommer att älska den", han blev jätteglad :D

Haha, sammanträffande! :D Fint sät du meddelade sambon på! Jag körde upp testet framför ögonen på honom nästa morgon. Stackarn sov ju typ, haha! Han kunde heller inte avläsa testet, haha. Fick förklara för honom och sedan blev han jätteglad!

Bor du också i en skitlitem tvåa och måste flytta?
  • Nickelin

Kul med alla som plussat nyligen! Vi är ju ganska många! Någon mer än jag som plötsligt sover dåligt? Sover alltid jättebra. Några dagar innan jag plussade var jag skitpigg efter bara två timmars sömn och det tog 3h innan jag kunde somna om! Sedan dess vaknar jag många ggr men somnar genast om igen.

• Nickelin

Hej! Jag är i vecka 11. :)

Var på inskrivning häromdagen, hade 150 i järnvärde och 4 i blodsocker (gjorde glukosbelastning). Vad hade ni för värden?

• Nickelin

Du får sova lite mer då! Eller vila. Jag var tvungen att sova 9-10 timmar vecka 7-10. Det var helt hopplöst, hann inte med ngnting. Sedan bara försvann det i lördags!!! Illamåendet också. Så härligt. Mitt liv är tillbaka XD

Någon som vet var jag kan köpa svarta bootcut graviditetsjeans? Har uniform på jobbet - svarta byxor och vit skjorta.

• Nickelin

Jadå det går bra! Jag är i vecka 16. Men har inte rul förrän i vecka 20... ???? Och kub gjorde jag inte heller. Jag fortsatte vara trött när jag fick in i andra trimestern men då köpte jag flytande järn och då fick det bort. :)

Jag vill veta om det är en pojke eller flicka - NU! ????

Svar på tråden BF Februari 2017