Inlägg från: Malliball |Visa alla inlägg
  • Malliball

BF Februari 2017

Hej tjejer! Nu är det äntligen min tur att få hoppa in här :) Plussade idag på bim och kan inte förstå att det är sant! Första barnet och det har tagit nästan ett år innan vi till slut fick vårt plus. Vi är 22 och 27 år gamla, gifter oss nästa lördag och har inte en aning hur jag ska bortförklara att jag inte dricker.. Några förslag? :)

• Malliball
    hurtänktedunu skrev 2016-06-02 18:45:08 följande:
    Jag drack inte på vårt bröllop och då var jag inte ens gravid. Måste man förklarar bort det tänker jag då?
    Jag ville inte riskera att bli full på mitt eget bröllop
    Nej det måste man verkligen inte! Men våra gäster pratar väldigt mycket om festen och alla skålar osv och vi har liksom varit med på det spåret till nu, vi har väl målat in oss lite i ett hörn så att säga 
  • Malliball
    emm84 skrev 2016-06-02 20:25:43 följande:
    Känner igen de där, innan jag blev gravid första gången var jag i princip aldrig nykter på fest :P så en del fattade direkt. Kan du inte skylla på att du äter nån medicin elr nåt? Magkatarr för du stressat så inför bröllopet? Elr häll över alkoholfri öl i en annan burk :P
    Det är ju skitsvårt hur man ska göra för att ingen ska märka men just nu lutar det mot att smussla undan drickat lite diskret och byta ut mot alkoholfritt, typ som du föreslog. Min man 2 be erbjöd sig att dricka upp mitt med men vet inte riktigt vad jag tycker om den idén haha ;) 
  • Malliball
    hurtänktedunu skrev 2016-06-02 21:02:55 följande:
    brudparet kan väl skåla i alkoholfritt. ingen behöver väl märka det ;)
    Ja! Ska prata med servitriserna :)
  • Malliball
    Hojjan skrev 2016-06-02 23:50:08 följande:
    Vi köpte alkoholfri öl samt vanlig öl (Bavaria på systemet) och hällde den alkoholfria i Bavaria-flaskan. Den har skruvkork så om man var försiktig när man öppnade den så gick det att stänga igen. Vi gjorde samma sak med vitt vin!

Däremot så skålade vi i champagne när gifte oss och jag "smuttade" (la glaset mot läpparna, tippade glaset, typ fuktade läpparna) och sedan "råkade" jag och maken byta glas när han druckit det mesta ur sitt glas. Var ca 1 cm kvar i botten på glaset och så var det resten av kvällen

Ingen fattade misstankar pga alkoholen, däremot började mannens pappa misstänka saker när jag blev vit som ett spöke varje gång någon nämnde orden "curry" eller "fisk" (han är pescetarian så jävligt ofta då!) :-P
    Toppen idé! Åh vad typiskt när man ändå kom undan med det som annars kan vara svårast :)
  • Malliball
    Mila skrev 2016-06-05 13:41:41 följande:

Vad har ni för tidiga känningar?

Jag har bara som mensvärk vissa stunder och lätt illamående om jag inte har ätit på ett tag :) 
  • Malliball
    dennadagenettliv skrev 2016-06-26 16:16:48 följande:

Jag ska nog göra KUB. Har aldrig gjort det innan men nu är jag lite äldre ( 34 år ) och känner med vårt fjärde att så får det nog bli?känner mig dock lite tudelad.

Jag vill göra det men det erbjuds inte här där jag bor tyvärr!
  • Malliball

Är så otroligt orolig! Började blöda ytterst lite igår och ringde 1177 som sa att det inte var någon fara men nu idag så har det kommit litegrann hela dagen, vet inte vad jag ska göra?

• Malliball
    olgaisback skrev 2016-07-06 18:29:39 följande:
    hoppas 2014 skrev 2016-07-06 13:44:29 följande:

Även jag är orolig... vecka 6+5 o i morse ljusbrunt på lutinus pinnen (gjort IVF) o även idag i trosskyddet... :'( fick MA konstaterat i början av mars vid tidiga vul så nervös över måndagens vul var jag redan men dessa ljusbruna flytningar stressar mig skit mycket.. vill inte veta för då är jag gravid fortfarande men vill samtidigt inte gå med pipan..

Hur är era symptom. Mina symptom försvann när jag fick ma i v. 6. Gick ändå till vecka 12. Men jag fick riktigt känna efter och nu i efterhand tänker jag att jag inte hade symptom utan bara inbillning.
    Jag känner inget alls förutom lite molvärk då och då, är livrädd att det ska vara nåt som är fel.. Har inskrivning på måndag så hoppas jag kan lyckas få ett tidigt ul för att dämpa oron och förhoppningsvis se att allt är bra
  • Malliball
    Syster86 skrev 2016-07-07 20:41:49 följande:
    Vad jag förstår är de ganska snåla med tidiga UL. Man får det typ bara om man fått missfall tidigare eller har konstiga smärtor. Molande vörk ör tyvärr väldigt vanligt. Men med lite tur kan du kanske boka tidigt vul sjäv nånstans. Rätt dyrt men så värt!!
    Jo vi är medvetna om att det är svårt tyvärr. Men vi håller tummarna och hoppas att de lugnar vår oro på nåt sätt iaf :) Har försökt kolla runt efter att göra privat men är inte så vanligt där jag bor utan finns mer i de större städerna, men jag har inga problem med det så länge man får se sin lilla böna :) 
  • Malliball

Kom precis hem från akuten, var på inskrivning idag och berättade om blödningarna jag haft. Hon skickade oss till akuten för ett vul, enligt sista mens skulle jag vara i v 9+4 men läkaren såg bara en hinnsäck som motsvarade v 6+2. Har fått remisser för hcg mätning men det ser tyvärr inte så ljust ut...

Svar på tråden BF Februari 2017