Måste jag bjuda pappas ny fru
Anonym (anna) skrev 2016-05-24 21:16:43 följande:
Anonym (Sofie) skrev 2016-05-24 20:58:56 följande:
hur många kan du bjuda in på disputationen? Kan du säga att det är begränsat antal gäster och att du bara kan bjuda din mamma, pappa och din egen man? Jag har aldrig varit på en disputation, vare sig egen eller som gäst, men om jag inte missminner mig så har jag hört talas om svårighet att välja vilka som får komma då platserna varit begränsade.
Därför tycker jag att pappans fru INTE ska bjudas. Så som hon betett sig har hon ju verkligen inte gjort sig färtjänt av en inbjudan.
TS, det är din fest. Du bjuder de personer DU vill ha där, ingen annan. Tycker du stått ut med din pappas fru länge nog. Hon har betett sig grisigt mot dig, och det har din pappa med.
Min pappa gjorde likadant mot mig och mina syskon. Fast tja, där gick det hela så långt att han inte hade någon kontkat ÖHT med oss på flera, flera år, eftersom hans sambo inte ville ha med oss i bilden... Svagt gjort av min pappa, ruttet gjort av hans sambo. Sånt beteende förtjänar inte artigt beteende tillbaka...
Som Anonym (anna) skrev, fast antagligen med annan baktanke, what goes around comes around. Och nu får din pappas fru vackert skörda det hon själv sått....