Ensam skällande hund
Man får för det första inre lämna hundar ensamma så länge. Sen stör det grannarna vilket inte heller är tillåtet. Hade på en gång anmält detta. Stackars hund.
Man får för det första inre lämna hundar ensamma så länge. Sen stör det grannarna vilket inte heller är tillåtet. Hade på en gång anmält detta. Stackars hund.
Hundar får enligt lag enbart lämnas ensam MAX 4 timmar i sträck. De är sociala varelser som behöver sällskap och närhet. Den persons som svarar så från länstyrelsen ska bli av med sitt jobb. Kom ihåg namnet och anmäl dem idioten. Klart som fan att en hund inte får lämnas ensam hela dagen. Den får man vara ensam 8 timmar om dagen men 4 timmar i sträck. Sedan är problemet att hunden skäller och stör andra.
Länsstyrelsen har fått in min anmälan nu. Så nu kan jag bara hålla tummarna och hoppas på det bästa.
Förstår verkligen inte hur man som hundägare inte fattar att hunden inte mår bra av att vara ensam så länge. Vi bor dessutom i ett område med flera hunddagis i närheten, så en lösning finns ju precis runt hörnet.
Själv har jag i perioder varit dagmatte, det lär ju finnas fler människor som gärna skulle vilja vara det om det nu saknas andra lösningar.