Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Bada som tjock

Anonym (tjockis) skrev 2016-05-28 12:57:45 följande:

Mata inte trollet... dvs "(mor)".

Personen gömmer sig bakom anonymitet och spyr ur sig härligheter åt alla håll här. Helt gratis. Generöst och fint av en genuint trevlig och mysig kvinna i sina bästa år som älskar att vara ute i skogen och mark.

Det var ju så mycket bättre förr, vi låter henne leva på det så kan vi fetton ("mors" vackra uttryck) leva här och nu och göra det som vi vill. Hellre ett trevligt fetto än en trolleridam.

Puss på er!

Hoppla hoppla! Här tog det skruv. Menar du att alla som INTE peppar TS och säger "go girl" och "var stolt över din kropp" etc etc är troll? Jag tycker det är riktigt sorgligt att en ung kvinna på 20 år är så fet och har så mkt celluliter så hon tvekar att visa sig på en badstrand. Man kan väl inte tycka att det är ngt bra som ska uppmuntras med glada tillrop. Jag HOPPAS hon skäms rejält och börjar banta för det är det allra bästa för henne.

• Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 14:07:20 följande:

Hörru mor, hur ser du själv ut och hur mycket väger du? :) Går du runt på stranden i bikini eller baddräkt? Eller just ja, du håller ju till i skog och mark. Men intressant att höra du ser ut och vikten..

Hahahahaha! Jag väger 51 kilo och är 160 cm. Jag hatar att sola och bada men OM andan faller på så blir det baddräkt.
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 11:52:31 följande:
    Men så duktig du är lilla mor. Ute och traskar i skog och mark.

Du är dryg. Jag är också smal, ÄNDOCK spelar det ingen som helst roll, ALLA ska kunna visa sig i baddräkt eller bikini. Det var det tråden handlade om, inte hur man har hamnat i den situationen som är och varför. Kan inte du sluta äta först eftersom det var ditt förslag? Så kan du höra av dig efter en månad och berätta hur du mår?
    SJÄLVKLART ska alla kunna visa sig i vilken badmundering de behagar. Jag har aldrig märkt att tjocka beter sig annorlunda än smala på stranden! Inga heltäckande baddräkter med volanger....."typ"! Om inte TS varit 20 år så skulle jag inte reagerat på denna tråd öht. En lite äldre kvinna som fött barn som har problem med lite valkar och celluliter.........jo men så är livet. MEN inte f...n ska man behöva ha det när man är 20 år!? Jag har två döttrar i den åldern och jag skulle bli fullständigt förtvivlad om ngn av dem hade det så och göra allt för att hjälpa dem.

• Anonym (mor)
    Anonym (CE) skrev 2016-05-28 16:30:24 följande:
    Men snälla människa, du om nån bör skämmas. Man ska vara stolt över sin kropp oavsett vilken typ av kropp man har. 
    Jaså? Ja det är ngt nytt och modernt. Är man som TS inte ens fyllda 20 år så ska man absolut vara stolt över den man är och man har säkert många goda sidor MEN man ska inte stoltsera över fettvalkar och celluliter utan tvärtom .....jobba EMOT!
  • Anonym (mor)
    Anonym (CE) skrev 2016-05-28 16:42:24 följande:
    Absolut, men man kan även vara STOLT och sedan jobba efter det. Om TS nu vill gå ner i vikt så är det helt upp till henne själv och inte av en anonym person på ett fucking forum som skrivit så dom du gjort. 
    Du missar ngt viktigt här och det är att TS är precis lika anonym som jag! eller känner du kanske (anonym stinaO)? Jag känner henne inte. Det enda jag vet är att hon påstår sig vara snart 20 år och har så mkt kroppsfett och celluliter, i så unga år,(!!!) att hon frågar om hon kan visa sig på en badstrand. Alltså hon FRÅGAR efter vad kreti och pleti på FL tycker. Är det då per automatik så att hon kan vara säker på att få svaret att fett är fint och celluliter ska man glädjas över alldeles särskilt........."typ"!?

• Anonym (mor)
    Anonym (CE) skrev 2016-05-28 17:02:38 följande:
    Nej jag känner inte TS. Ja, hon har fått det i så unga år, men grejen är att hon frågar vad hon kan ha när hon ska bada. Hon frågar inte vad DU tycker om överviktiga. Hon vill bara ha råd. Inte vad du tycker om överviktiga överlag. 
    Jaså? Känner du TS? På vilka grunder gör du dig talesperson?
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 17:06:04 följande:
    Det är klart det inte är bra att vara tjock, det vet ju alla. Men det spelar liksom ingen roll just nu, skadan är redan skedd och det är toppen om ts jobbar aktivt för att gå ner i vikt. Men jag tycker inte hon borde skämmas utan hon borde dra på sig bikinin och skita fullständigt i vad såna som du tycker och bara ha roligt på sin utlandsresa och SEN när hon känner själv att hon orkar, först då borde hon jobba för att gå ner i vikt, enbart för sin egen skull, inte för att nån okänd på familjeliv tycker det :p
    Men å andra sidan så kan det ju vara så att TS  ev skam får henne att ta itu med sitt problem(!?) Hon äter för mycket och rör sig för lite. As simple as that! Finns ju sajter där man kan räkna ut sitt approximativa kcal-behov/dygn och jag tror många blir chockade och förvånade över hur lite kcal man har att spela med.
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:28:33 följande:
    Men å andra sidan så kan det ju vara så att TS  ev skam får henne att ta itu med sitt problem(!?) Hon äter för mycket och rör sig för lite. As simple as that! Finns ju sajter där man kan räkna ut sitt approximativa kcal-behov/dygn och jag tror många blir chockade och förvånade över hur lite kcal man har att spela med.
    *Alltså OM man inte vill gå upp i vikt.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-28 17:31:05 följande:

Ja du min kropp förbränner inget i det närmsta trotts att jag tränar mycket. 

Och inte äta... om du nu är så okunnig att du inte vet att man dör om man inte äter... Näring behövs och jag måste därför äta. Men äter minimalt, äter dessutom väldigt nyttigt enligt meny ihopsatt av dietister. Men har jag tur kan jag hålla mig på den vikten jag har och inte gå upp... Satsar hårt på att gå ner något kilo om året... Lyckas ibland gå ner 1 eller ett halvt... Men då får jag verkligen kämpa omänskligt mycket. Så jag är glad om jag kan hålla mig på den vikten jag har. 

Men oroa dig inte... Ditt fett har satt sig någon annanstans. Du är tjockskallig så det förslår, ditt fett syns inte i spegeln men märks på din attityd. Och det skulle vara värre för mig än att ha min kroppshydda... Jag är älskad, har gjort modelljobb, vet om att jag är vacker, och har inget behov av att kränka andra personer vars liv och anledningar jag inte vet något om... Man måste vara en verkligt bitter och tråkig människa om man är mer rädd för att bli tjock än för att vara idiot.....

Hoppsan här blir man kallad tjockskallig, bitter och tråkig. Vilken jä...la tur att jag är smal och skiter totalt i okvädningsord. Jag VÄGRAR tro att det finns en sjukdom som får folk som äter dietmat (konsekvent) och tränar, motionerar (konsekvent) att svälla upp som feta ballonger. Man kan faktiskt klara sig helt utan mat rätt länge om man ser till att få i sig vätska. På 70-talet var det inne med fasta och jag minns att min mamma inte åt nt på tre veckor. Hon var pigg som en lärka.
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 17:36:36 följande:
    Men det är ju fel sätt :/ Vart kommer skammen ifrån menar du? Här på familjeliv? Det absolut VIKTIGASTE i det här är att hon är medveten om faran med fetma, och DÄRFÖR borde gå ner i vikt. Inte pga skammen. Fuck skammen säger jag :p Kämpa mot faran istället!
    Men är inte det hårklyverier? Jag tycker att "skammen" är en bra drivkraft. Huvudsaken är att en ung kvinna hittar tillbaka till sin unga, smala naturliga kropp som finns där under fettet?
  • Anonym (mor)
    Anonym (M) skrev 2016-05-28 17:42:55 följande:

En snabb fråga till dig mor. Skulle du säga till en person som lider av anorexi att det bara är att äta mer så går man upp i vikt?

När man idag pratar om "ätstörningar" så menar man oftast just anorektiker trots att den gruppen av "ätstörda" är ytterst marginell om man jämför med de som är "störda" i motsatt riktning och äter allt jämt. Märkligt tycker jag.
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 18:10:44 följande:
    Ska vi lägga skam på dom som är smala också? Dom som kanske har anorexi och som har riktigt stora problem med sin självbild? "Du är så smal att du borde skämmas". Eller till en ung tjej som har självskadebeteende? "Du är ett psykfall som håller på och skär dig själv och du borde verkligen skämmas". Eller till alkoholister, "Du är ett jävla äckel som håller på och dricker som du gör och du borde skämmas över dig själv".

Njaaaaaae, bättre att vara stöttande och förstående för andras problem istället för att skambelägga tycker jag :)
    Man kan säkert använda ett mer skonsamt tilltal men andemeningen ska vara tydlig.  Tror du att man hjälper en alkoholist (t ex) genom att dalta och gulla och stryka medhårs? Anorektiker är tack och lov inte lika vanliga som den motsatta gruppen.
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 18:13:28 följande:
    Sen kan det vara andra saker som exempelvis mediciner som gör att man går upp i vikt. Bör man sluta med medicinerna då tycker du? :)
    Vilka mediciner är det? Jag vet att de som får kortison kan svälla upp men i övrigt vet jag inte. Vissa påstår att man blir fet av SSRI-preparat men en grupp som inte gör ngt väsen av sig är de som MAGRAT av SSRI då de tappat aptiten totalt. Smala lyssnar man inte på för de har ju inga problem!?
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 19:56:00 följande:
    Nej man ska självklart inte dalta med alkoholister, jag tycker inte ens att man ska hålla på och dalta med barn. Men jag tror inte heller den hårda vägen är rätt väg. Du kan ju prova att säga till en alkoholist att du MÅSTE sluta dricka. Det hjälper inte. Personen är säkert medveten om problemet, lika mycket som en tjock person är medveten om att denne är tjock. Vi behöver inte skambelägga. Det är bara dumt :p
    Men det är väl större chans att alkoholisten slutar dricka om hen känner skam?
  • Anonym (mor)
    Anonym (J) skrev 2016-05-29 05:43:17 följande:
    Nej, väldigt okunnigt av dig att tro att något som handlar om beteenden för någon som mår dåligt skulle förbättras om de känner skam. Det är snarare tvärt om, skammen och det dåliga måendet är ofta starkt bidragande till att de inte klarar av att sluta.
    Lägg ner det hela med att med flit få andra att må dåligt, det gör dig till en mycket dålig människa, snarare du som ska känna skam över det. Men jag tycker inte någon ska göra det, så sluta bara istället. Nu vet du förhoppningsvis bättre. 
    Du är väldigt tvärsäker på din sak du. Jag funderade och ställde egentligen en fråga! Sedan fattar jag inte på vilket sätt mina inlägg får folk att "må dåligt"! En anonym ung kvinna ställer en fråga i sin tråd och då vill hon väl ha svar? Är det då ngn magisk regel här på FL att alla måste svara samma sak? I så fall kan ju en person skriva och alla andra trycka tumme upp.
Svar på tråden Bada som tjock