Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Gravid med KK. Bokat abort men velar.

Jag har varit i en mycket liknande situation, och valde att göra abort. Var ledsen ett tag, men det var verkligen det bästa och mest logiska beslutet då! Ett halvår senare mötte jag mannen i mitt liv (och det hade aldrig blivit vi om jag snart skulle föda en KKs barn). Idag har vi vår lilla familj och snart kommer ett litet syskon!

Jag kan inte säga vad som är rätt för dig eller någon annan, men för mig ville jag inte att ett barn skulle bli till och komma till världen under de omständigheterna. Och då är jag också en "född mamma".

• Anonym (S)
    Anonym (svårtbeslut) skrev 2016-05-21 22:53:31 följande:

Vilken solskenshistoria, kanske fel ordval. Men det är ju lite det där man hoppas kan få hända mig också. Vill ju ha en relation, bo ihop och vara tillsammans med pappan till mina framtida barn. Så vet ju egentligen att aborten är det som är bäst just nu. Hur kom du över det? Var du ledsen länge? Fick du stöd hemifrån eller gick du och pratade med någon.

Vad roligt att du fick din familj ändå och med mannen i ditt liv, det är ju så det ska vara egentligen! <3

Jag sökte aldrig proffisionell hjälp, men jag tillät mig själv att vara ledsen ett tag. Att det var okej. Samtidigt som jag tänkte att det var det rätta beslutet för mig där och då. Har inte alls ångrat det på sikt. KKn sa att det var mitt beslut, men att han inte ville ha barn där och då heller, och att även han hade velat vara tillsammans med modern till hans barn och vara kär i henne. Vi var absolut inte gjorda för varandra, och allt i mitt liv var fel för ett barn. Så, även om jag var ledsen så satte jag logiken i främsta rummet.
Svar på tråden Gravid med KK. Bokat abort men velar.