Inlägg från: Anonym (svårtbeslut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårtbeslut)

Gravid med KK. Bokat abort men velar.

Har lyckats att bli gravid med mitt kk. Är i V.7+4 och har bokat tid för abort den 30e.

Hela mitt liv och situationen säger åt mig att göra abort. Jag har precis börjat studerat, termin 1 av 6 tagit tjänstledigt. Får utbildningen betald dessutom. Jag och pappan har ju ingen relation och träffas inte alls längre.

Jag vet att det bästa och mest rationella är att genomföra aborten men kan inte låta bli att tänka på hur det skulle vara om jag valde att behålla barnet. Jag brukar säga att jag är "född" mamma, har alltid velat ha min egen familj och barn.

Någon annan som gjort abort för att det var det "rätta" att göra men som egentligen lika gärna kunnat behålla det?

• Svar på tråden Gravid med KK. Bokat abort men velar.
  • Anonym (svårtbeslut)
    Anonym (S) skrev 2016-05-21 22:45:56 följande:

Jag har varit i en mycket liknande situation, och valde att göra abort. Var ledsen ett tag, men det var verkligen det bästa och mest logiska beslutet då! Ett halvår senare mötte jag mannen i mitt liv (och det hade aldrig blivit vi om jag snart skulle föda en KKs barn). Idag har vi vår lilla familj och snart kommer ett litet syskon!

Jag kan inte säga vad som är rätt för dig eller någon annan, men för mig ville jag inte att ett barn skulle bli till och komma till världen under de omständigheterna. Och då är jag också en "född mamma".

Vilken solskenshistoria, kanske fel ordval. Men det är ju lite det där man hoppas kan få hända mig också. Vill ju ha en relation, bo ihop och vara tillsammans med pappan till mina framtida barn. Så vet ju egentligen att aborten är det som är bäst just nu. Hur kom du över det? Var du ledsen länge? Fick du stöd hemifrån eller gick du och pratade med någon.

Vad roligt att du fick din familj ändå och med mannen i ditt liv, det är ju så det ska vara egentligen! <3
  • Anonym (svårtbeslut)

Genomförde aborten idag och det känns som en enorm lättnad. Det har stundvis känts jobbigt men vet att detta var det bästa för alla och barn kommer jag hinna med i framtiden.

Svar på tråden Gravid med KK. Bokat abort men velar.