Inlägg från: PH76 |Visa alla inlägg
  • PH76

Hatar folk hyresrätter?

Jag har bott i Br/Villa de senaste 12 åren på olika ställen i Stockholm och det har alltid handlat om läge, jag vill kunna välja själv vilket område jag ska bo i.

Om man går efter hyresrätter så har man inte samma möjlighet.

• PH76
    Noname00 skrev 2018-02-01 07:17:24 följande:
    På vilket sätt blir man lurad?
    Även om bostaden inte ökat i värde så får du ju tillbaka det man betalat av i en hyresrätt får du ingenting när du flyttar.

Det finns inte så mycket som kan gå sönder i en brf, kyl, frys fönster å fasad och avlopp är ju en brf ansvarig för.

Anledningen till att din värd höjer hyran är antagligen ökade kostnader.
    Sedan när står en bfr för kostnader för kyl/frys?
  • PH76
    gbgumman skrev 2018-02-01 09:40:27 följande:
    Mina förälders brf så ingick det i avgiften en del som man sedan kunde ansöka om att få tillbaka om något gick sönder. Lite som en försäkring. 

Wow något sådant har jag aldrig hört talas om förut. Innovativt!

• PH76
    Noname00 skrev 2018-02-01 21:26:30 följande:
    Det får man betala själv.
    Men hur ofta går dom sönder, och när dom gör det så är det enkelt att byta ut.

Absolut så är det så, jag ifrågasatte bara inlägget, har aldrig varit med om en inrereparationsfond.

Men nej det är inte jätte dyrt, jag har bytt ut spisen 2 gånger, diskmaskin två gånger och nu kommer första kyl/frys bytet. Bör dock inte kosta mer än 17k-20k men håller hyffsat länge.

• PH76
    Noname00 skrev 2018-02-02 19:50:31 följande:
    Hur gamla är vitvarorna?
    Moderna vitvaror håller inte mer än 5-8 år medans det finns dom som är runt 90talet som går fortfarande.
    De är runt 11-12 år, låter som en kraftstation.
Svar på tråden Hatar folk hyresrätter?