BuoBä skrev 2016-05-18 11:01:38 följande:
Be att få provköra utanför butiken. Men om ni inte ska köra över stock och sten så tror jag inte skillnaden är så stor.
Har du läst på www.barnvagnsblogg.com? Hon har jämfört massa vagnar och brukar testköra dem i skogen.
Tyvärr får vi inte göra det, utan bara i butik och det säger ju absolut ingenting egentligen.
Ja jag har kollat där, men tycker det är bra att höra från så många som möjligt. Vi var inne nu i helgen igen och kollade men jag är fortfarande så otroligt osäker.
Lillflickan skrev 2016-05-18 11:02:22 följande:
Jag har nitro och den är inte alls bra i terräng eller snö. Därför köpte vi en billig citycross begagnad för att ha det underredet vid dessa tillfällen. Det vi inte tänkte på när vi köpte nitron är att den inte alls är dämpad som citycrossen. Vilket gör att det skumpar väldigt på tex grövre grus. Det har inte så mycket med låsta hjul eller inte(lite gör det såklart) utan mer på att dämpningen är så mycket sämre. Jag har inte låst hjulen för när jag har försökt har det inte gått. För mycket smuts i vägen. Jag skulle tro att dessa problem kvarstår även för super nitron, men den har jag inte testat.
Nitron är smidig i stan och i affärer. Vi bor centralt och där fungerar den bra på asfalt, plattor och i affärer.
Om jag skulle gå mycket grusväg eller stigar skulle jag ta citycrossen. Den är betydligt bättre dämpad. Den är lite mer trögsvängd men inga problem att gå på stan med den heller. Den är också liten och nätt.
Lycka till!
Du menar att det åker upp smuts inne i själva låset som gör att det inte fungerar till slut? Det är ju definitivt en sak att ta med i beräkningarna i så fall.
Min sambo är mest inne på city cross, så skulle ju faktiskt kunna köra på det och sedan försöka leta upp ett begagnat super nitro-chassi om jag känner att det blir för tungt.
Vi bor i ett bebyggt område utanför stan, så här finns ju både grus-, skogs- och asfaltvägar och vi vet ju inte var vi kommer spendera mest tid =P. Men skönt att city crossen går bra i stan för det är det jag är lite orolig för, att det ska bli tungt när den är lastad med bebis och andra saker.
BuoBä skrev 2016-05-18 11:08:05 följande:
Håller med om att fjädringen på Nitron kunde vara bättre.
Anonym (Pärla) skrev 2016-05-22 00:00:35 följande:
Har en supernitro från 2014, tycker den är super! Kör utmärkt på grus, i slask, och inne i stan. Vi är ute och går mycket på olika underlag, det enda som varit kämpigt har varit mycket och lös sand (alltså typ grustag eller strand).
Ok, och grustag ska vi nog kunna undvika tror jag ;)
Det är så många bud att jag blir inte klokare, haha.