Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?

Tro fan att du känner motvilja för barnet när din egoistsambo kräver att du ska ta mer ansvar än han för ett diagnosbarn som inte ens är ditt!! Låt han och mamman ta hand om sitt barn! Du har inga skyldigheter!

• Miss Skywalker
    BioBonus skrev 2016-05-17 12:32:18 följande:
    Framförallt ska hon inte bo med en man som inte ensam är kapabel att ta hand om sitt barn, utan måste lägga över halva ansvaret på sin sambo :)
    Exakt! Tvivlar på att ts känt denna irritation över bonusbarnet om hon inte blivit påtvingad det och krävd på känslor..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2016-05-25 13:17:41 följande:
    Ja, helt idiotiskt är det! Jag skäller nog på 7-åringen då han är olydig, men det uppskattas inte av varken mamman eller pappan. En gång bad 7åringen mig att dra åt helvete, jag blev stum och visste inte vad jag skulle säga. Tog ett snack med mamman då, hon blev förstås arg på barnet men ville också veta om jag hade varit för sträng. Tydligen tror hon inte att han kan vara elak utan orsak.
    Men varför ställer du upp på det där? Låt dom ta hand om deras barns tvätt! Är du deras obetalda piga eller?!
  • Miss Skywalker
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2016-05-25 15:49:36 följande:
    Jag gör det för att man i en familj hjälper varandra. Men om jag tar på mig rollen som extramamma så förväntar jag mig att jag får behandla barnen på det sätt som jag behandlar mitt eget. Alltså dåligt beteende ger tråkiga konsekvenser ; lite skäll, skärmförbud eller annat. Det tråkiga är bara att man ska behandla barnen som om de vore egna, men ändå har man inte samma rätt att uppfostra.
    Exakt! Och nu är det bara du som hjälper och får bara skit för det. 
Svar på tråden Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?