Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?
men 6-årsålden är en ganska krävande fas för de flesta barn. Du kanske undrar var den där lille gullige pojken tog vägen som du har vant dig vid? Man kan bli "galen" på sina egna biobarn också, speciellt i den åldern.
Om barnet ev har adhd är det absolut en förklaring till om ni tycker han är intensiv på olika vis men då hoppas jag föräldrarna tar tag i det så att barnet får det stöd han har rätt till. Att pappan blir irriterad på barnet låter inte så bra det heller.
Jag är både bio och bonus till olika åldrar. Kort och gott skulle jag kunna svara "ja" på din fråga i TS. Det underlättar sannerligen om man tycker om barnen när man är i en relation, men ibland är det tyngre perioder. Just nu gillar jag mina bonusbarn mer än mina egna (haha). Det viktiga här är ju att pappan har en bra relation till sitt barn, sen är det toppen om du finns i bakgrunden och att det är en bra stämning i hemmet (det finns ju, har jag förstått, familjer där man flyttat ihop där den "nya" helst vill att barnen inte fanns. Sånt känner barnen så klart)