Vems efternamn på barnen?
Man kan bara ha ett namn som efternamn. Våra barn har pappas som efternamn och mitt som mellannamn.
Man kan bara ha ett namn som efternamn. Våra barn har pappas som efternamn och mitt som mellannamn.
Exakt. Och även fast våran som har flera mellannamn så skriver myndigheter och annat ändå just bara tilltalsnamnet och de två efternamnen på brev och annat..
Exakt. Och även fast våran som har flera mellannamn så skriver myndigheter och annat ändå just bara tilltalsnamnet och de två efternamnen på brev och annat..
I folkmun kallar man de andra namnen (som inte är efternamn) för mellannamn.
[quote=76627183][quote-nick]Mooomin skrev 2016-05-15 21:35:17 följande:[/quote-nick]I folkmun kallar man de andra namnen (som inte är efternamn) för mellannamn.[/
Såg nu att det var ju dig jag svarat ;) men jag skrev ju i mitt första svar just detta att det man brukar säga mellannamn om är i Skatteverkets lydelse förnamn. Tänkte att det skulle vara minst krångligt att förklara om man höll sig till det eftersom många blandar ihop etc. Å att mellannamnet då visst blir som ett andra efternamn.