Söva tvillingar ensam dagtid??? Hjälp
Jag har två underbara tvillingflickor på 11 veckor som samsover med oss på natten, själv tycker jag det är väldigt mysigt att hålla om en varm bebiskropp om natten även om sömnen för mig kanske inte blir optimal men det funkar. Har då en bebis på varje sida och jag rullar sida till sida under natten för att amma/trösta om någon är orolig. Nätterna funkar relativt bra, de somnar runt 20-22 tiden hos mig i famnen i soffan. Sen bär jag in de till sängen. Men dagarna är jätte jobbiga! Man märker tydligt att de är övertrötta och gråter men kommer inte till ro. De tycker om att vaggas till sömns, gärna ska man gå omkring och vagga men sätter man sig i soffan så gråter dem. Har ibland haft en bebis i bärsjal och en på höften och går omkring här hemma och vaggar men ryggen tar så mycket stryk av det. Det konstiga är att om jag lägger båda till bröstet under dagtid så gråter de 9 gånger av 10. Alltså verkligen skriker och vägrar ligga där. Tar bröstet i munnen men spottar sedan ut och blir förbannade. Tar så mycket energi och jag känner mig ibland så otillräcklig! Funkar heller inte att vagga de i Babysittern. De hatar även sin säng, vilket är synd för jag hade föredragit att de somnade där dagtid och i vår säng nattid.
Pratade med bvc om detta och hon tyckte att jag får vänja bebisarna vid deras säng, blir det skrik så är det inte hela världen. Men jag vägrar att låta mina barn gråta sig till sömns, är starkt emot skrikmetoder. Har någon tips?