Anonym (TS) skrev 2016-05-14 09:42:43 följande:
Ni är några som frågar vad han inte informerar om. Han informerade inte när det uppstått en konflikt mellan min dotter och en kompis i skolan som verkade vara ganska djup och det är dessutom ovanligt att vårt barn alls hamnar i konflikter. Den var alltså inte utredd när mitt barn kom tillbaka till mig.
Han vägrade svara på frågor då vårt barn varit sjukt hos honom och fortfarande var påverkad när barnet kom hem till mig. Då barnet har både krupp och astma och behandlingarna är olika kändes det viktigt för mig att få veta hur natten innan varit. När jag ringde för att fråga fick jag bara gap och skrik till svar.
Detta är alltså saker som är viktigare än att barnet får bo halva tiden med sin pappa?
Att han delar föräldraansvar er till 50% är ju inte samma sak som att barnet bara träffar sin pappa 50% av tiden. Jag delar föräldraansvar er med min man men vi är ju närvarande båda två.
Att han delar föräldraansvar er med henne och inte med dig till vardags känns väldigt naturligt.
Gällande händelser i skolan kan du be skolan informera dig om särskilda händelser. Gällande sjukdom får du lita på att pappan kan hantera det.
Åker barnet in akut ed livshotande skador behöver han informera dig men inte för att barnet varit förkylt..
Sannolikheten är stor att han får vv och det är som sagt barnets behov som skall beaktas. Inte ditt behov av att vara delaktig i pappans hem. Eller under den tid barnet är hos pappan. Speciellt mkt kontakt er emellan behövs ite. Ett mail i veckan räcker utmärkt. Bytesvag på skolan så behöver ni inte träffas utöver på vissa skolaktiviteter.
Gällande ditt ex ya så är väl det viktiga att det funkar med barnet. Hon behöver knappast ha e relation med dig :)