mini72 skrev 2016-05-14 22:53:38 följande:
Haha, USA ja, därför du är uppe "mitt i natten"! :)
Jag har förstått det som att det korta protokollet startar med hormoninjektioner på cyklusdag 2-3, medan det långa kräver att kroppen först nollställs innan man tillsätter hormoner. Jag har precis som du fått östrogentabletter som jag ska ta i 10 dagar, men det berodde på att kliniken upptäckte att min ägglossning var försenad denna månad, så de har olika metoder och lösningar.
Jag bor och gör ivf i Norge, och här är det en del skillnader mot Sverige. Bland annat är det viktigt att hormonsprutorna tas på morgonen/förmiddagen istället för kvällen, enligt min klinik. Detta har passat mig utmärkt, då jag märkt att jag mått mycket bra av att hålla kroppen igång efteråt, och på så vis slippa biverkningar som tex. illamående.
Du ska inte bekymra dig för om du skulle ha få ägg. Jag hade 4 äggblåsor och fick tillbaka två jättefina ägg vid första försöket och ruvade i 19 dagar. Kliniken menar att anledningen till att de inte fäste sig, var för att jag hade dålig blodcirkulation i livmodern. Detta åtgärdas nu med två olika mediciner som jag tar efter embryotransfer.
Lycka till på färden! :)
Haha, yes.. därför jag är nattskrivaren :)
aha, då förstår jag.. jag ska antagligen börja på cd 2-3 så antar att jag gör det korta då. Men ingen aning om vilken tid, så det visar sig. Hade helst velat ta på kvällen så kan jag få hjälp av mannen. Men vi får se.
Det där med blodcirkulation i livmodern är något som grämer mig eller vad man säger. Var hos en akupunktör som sa att jag hade kall livmoder, dels pga min mensvärk samt att jag försökt bli gravid länge och så på pulsen. fick tabletter (örter) att äta ett tag med jag kan inte säga att det hjälpt så jättemycket av smärtan iallafall, så är sjukt orolig att det fortfarande är så. Jag har blivit lite psykisk sjuk när det gäller det. Dricker bara rumstempererat vatten osv, äter aldrig sallad, äter ofta soppa, massor med te, bara varm mat. Har fötterna i varm vattenbad varje kväll. Aldrig ätit en glass sen förra våren eller dricka med is i. Helt sjuk, men sant. Det var det 2 läkare har sagt att jag ska göra. Går hos en akupunktör en gång i veckan också, svindyrt men vad gör man inte. Men ändå tror jag att jag liksom inte kan fixa det, för min bastempertaur är fortfarande superlåg. Vad fick du för medicin?
Nästa vecka ska jag hem till Sverige i två-tre veckor så kanske kan boka tid där och kolla lite hur det skulle bli om vi skulle åka hem igen..