IVF maj-juni
Hej,
Jag ska efter 3 inseminationer gå över på IVF nästa cycle vilket kommer börja i slutet av Maj, eller kanske t.o.m. början av Juni.
Det är ett konstaterat fel, låg äggreserv. Jag har precis fyllt 28år min man är 30 år.
Även om min fertilitetsläkare var helt säker på att det skulle fungera med enbart insemination (med hjälp av pergotime) så är jag lite nervös inför IVFn att det ska också misslyckats.
Är det någon som har tips på något man kan göra för att förbättra chanserna? Jag äter redan de mesta vitaminerna som man ska äta, har gjort det i två år, kollat sköldkörteln och går på akupunktur, men jag är beredd att göra det mesta för att få detta att fungera!!
Är det någon som ska köra Ivf samma tidpunkt skulle det vara kul att följas åt :)
Jag har haft ett par rundor nu med kort protokoll, men nu är det långa protokollet på tredje försöket. Igår satte jag en injektion med Procren Depot, som ska nedreglera kroppen, och om 2 veckor får jag förhoppningsvis starta hormonkuren. Dessutom tar jag Melatonin varje kväll, vilket ska hjälpa på äggkvalitéten. På mina tidigare IVF har jag haft 2 ägg, första gången av fin kvalitét, men andra gången ett omoget och ett tomt skal, tänk så olika det kan vara!
Håller tummarna för oss alla! :)