• amandawic

IVF maj-juni

klariis skrev 2016-05-13 03:44:58 följande:

Hej, 
    Jag ska efter 3 inseminationer gå över på IVF nästa cycle vilket kommer börja i slutet av Maj, eller kanske t.o.m. början av Juni. 

Det är ett konstaterat fel, låg äggreserv. Jag har precis fyllt 28år min man är 30 år.

Även om min fertilitetsläkare var helt säker på att det skulle fungera med enbart insemination (med hjälp av pergotime) så är jag lite nervös inför IVFn att det ska också misslyckats.

Är det någon som har tips på något man kan göra för att förbättra chanserna? Jag äter redan de mesta vitaminerna som man ska äta, har gjort det i två år, kollat sköldkörteln och går på akupunktur, men jag är beredd att göra det mesta för att få detta att fungera!! 

Är det någon som ska köra Ivf samma tidpunkt skulle det vara kul att följas åt :)

Jag och min sambo ska sätta in ett fryst embryo idag kl 13. Vår tredje insättning men första FET.
    Hoppas på 3e gången gillt :)

Spännande att ni ska börja med IVF snart!
    När det gäller att göra/äta saker som förbättrar chanserna finns nog tyvärr inga mirakelkurer. Utan det är nog bara att försöka slappna av och låta din kropp sköta det :)

Att genomgå en ivf tar på krafterna, och du kommer ha både bra och dåliga dagar. Det är lätt att säga men försök att inte stressa upp dig allt för mycket. Det är jättesvårt, för här har du en som stressar upp sig för allt, har hjärnspöken, katastroftankar m.m. Har jag en dålig dag låter jag mig få ha det helt enkelt, finns inte så mkt att göra åt.
    Det jag vill komma med detta är att folk kommer säga till dig att slappna av under denna process, men ibland så går det helt enkelt inte, och då blir man ännu mer stressad över det.

Så försök att ta allting dag för dag. Har du några frågor gällande IVFen är det bara att fråga på :)
Svar på tråden IVF maj-juni