• LionQueen

Killar - tycker ni utländska tjejer är bättre än svenska?

Min kille vill inte ha svenska tjejer. Minns att han ogillade att de(enligt honom) inte kan ta hand om ett hem och har för mig att han inte gillade personligheten heller.

• LionQueen
    Anonym (Jao) skrev 2017-07-11 02:20:51 följande:
    Vart är du själv ifrån?
    Jag är född i Sverige men har finskt ursprung.
  • LionQueen
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-11 08:46:01 följande:
    Nu greppade jag ditt nick.
    Ja, det är därifrån jag fått det. Lite väl långt på finska, LeijonaKuningatar
  • LionQueen
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-11 13:01:15 följande:
    Finska lejonet ja. Kan även finskan flytande?

Nja... flytande är att ta i. T.ex politiska ord har jag svårt för då vi sällan pratar politik hemma. 
    Men jag kan det jag behöver för att kunna kommunicera om allt och inget med släkten och andra finländare.

• LionQueen
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-11 13:16:31 följande:
    Etevä! Huvudsaken det ju. Där är väl svenskan fortfarande obligatorisk att lära ut har jag för mig?
    Vet inte. De i min släkt som jag har mest kontakt med har gått ur skolan för länge sedan. Men jag minns att min kusin klagade över att hon fick läsa svenska i skolan, var nog 15-20 år sedan ungefär.
  • LionQueen
    Rock on skrev 2017-07-11 13:36:07 följande:
    Alltså är du finne
    Anser jag också men vet att folk har olika uppfattningar om det så därför jag brukar förklara tydligare.
    Mitt tänk när det gäller mig själv är att bara för att en katt(eller lejon kanske jag borde skriva) föds i ett stall blir det inte en häst, 
    Finland ligger mig närmare hjärtat än Sverige och jag känner mig finsk.
  • LionQueen
    Anonym (Jao) skrev 2017-07-11 23:35:52 följande:
    Språkligt lyser dock de finska influenserna med sin frånvaro. :-P
    Hur så?
  • LionQueen
    Anonym (Jao) skrev 2017-07-12 00:14:56 följande:
    Bara konstaterade att du tycks föredra svenska.
    Aha, ja då är jag med vad du menade:) 
  • LionQueen
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-07-12 14:47:59 följande:

Utländska tjejer kan verkligen ta hand om sina män och barn och sköta hushålley. Svenska tjejer är det för mycket feministskit i. De vill inte göra ett skit. Men supa oxh knulla kan de verkligen bra. Det är mina personliga erfarenheter.

Utländska män förväntar sig att man ska kunna ta hand om dom och hushållet(ja, generalisering) så inte konstigt om utländska tjejer lärt sig det. Man vill ju kunna attrahera en man och behålla honom.
Svar på tråden Killar - tycker ni utländska tjejer är bättre än svenska?