Inlägg från: Anonym (Tour) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tour)

Abort i vecka 10 pga inget foster?

Jag tror att det är rätt osannolikt att en sund graviditet inte visar något foster i vecka 10. Hur resonerar du själv, att det kommer att dyka upp i nästa vecka?
    Ibland kan man ju ha en ofostrig graviditet eller så att man får en missed abortion lite senare, dvs att kroppen fortfarande tror att den är gravid och man kan ha högt HCG men egentligen så är fostret återbildat eller så har det slutat växa tidigare.
    Du borde be om en ordentlig uppföljning så att du får besked, det måste vara jobbigt att inte veta!

• Anonym (Tour)

Ja läser man historien ovan så FINNS det ju en chans. Du TS får avgöra själv om du vill avvakta eller gå vidare med skrapningen. De borde också kolla att det verkligen inte är utomkvedes för det kan vara farligt om fostret växer på fel ställe och det brister.

Jag själv har regelbundna cykler och har alltid vetat på en -två dagars marginal exakt när ÄL inträffat och jag kan ha blivit gravid så för mig var det ingen tvekan om att något var väldigt fel när jag råkade ut för en MA för några år sedan. Det kändes liksom fel alltihop.

• Anonym (Tour)

Jag fick MA rätt tidigt men min ena syster gick tom vecka 17. Magen växte, alla symptom fanns där, inga blödningar, ingen smärta. Kroppen hade bara inte fattat att graviditeten avstannat fem veckor tidigare.
    Så man måste inte ha ont eller blöda för att det ska vara MA eller så.

Svar på tråden Abort i vecka 10 pga inget foster?