Vad köpa hem innan?
Jag har också flaskmatat från start och Nan funkade bättre än Semper för min bebis mage.
Hon kunde äta mer än 50 ml åt gången redan efter 3 dagar och jag fick tips av barnläkaren att mata tills hon själv inte ville ha mer. De kräks ju det överflödiga. Någon 20 ml har aldrig räckt. Det är säkert olika från barn till barn dock.
Jag brukade koka vatten och hälla i flaskor som jag förvarade i kylskåpet. Det var bara att värma lite och hälla i pulver och skaka. Ibland mätte jag pulvret också i förväg och la i små burkar så det blev mkt lättare att blanda t.ex på nätterna.
Hade alltid tetra hemma för utflykter och för de gångerna som jag helt enkelt inte orkade blanda. Hon brydde sig inte om det var pulver eller färdigblandad. En del barn vänjer sig tydligen vid en typ och vill inte ha något annat har jag hört av andra.
Mam flaskor och Philips avent funkade bättre med pulver då de har större flaskhalsar vilket gör det enklare att hälla i pulver än t.ex esska som är så smal och jobbig när man ska hälla i pulver utan att det kommer utanför. Om man handdiskar så är mam ganska jobbig med alla sina delar som ska diskas separat.