• S765

Vecka 18

Hej! Är i vecka 18 med mitt första barn. Har huvudvärk väldigt ofta, har sen tidigare problem med migrän men nu tycker jag att det kommer väldigt ofta!

Hur mår ni andra i samma vecka? Vilka symtom har ni?

• Svar på tråden Vecka 18
  • syntharen

Som jag har förstått får många huvudvärk i andra trimestern (jag som annars får väldigt mycket huvudvärk och migrän i vanliga fall har inte alls särskilt mycket när jag är gravid). Men du ska vara vaksam på svullna fötter, synrubbningar för huvudvärk kan vara ett symptom på havandeskapsförgiftning. Det är dock ovanligt i v 18 så du behöver inte vara orolig.

• S765
    syntharen skrev 2016-05-10 11:26:13 följande:

Som jag har förstått får många huvudvärk i andra trimestern (jag som annars får väldigt mycket huvudvärk och migrän i vanliga fall har inte alls särskilt mycket när jag är gravid). Men du ska vara vaksam på svullna fötter, synrubbningar för huvudvärk kan vara ett symptom på havandeskapsförgiftning. Det är dock ovanligt i v 18 så du behöver inte vara orolig.

Okej, bra! Nej inga svullna fötter, bara huvudvärk...men ska nog ändå kontakta min bm för lite hjälp :)
  • The one in Blue

När jag var däromkring med dottern blev min migrän mycket värre. Jag spyr oftast inte av migrän men under graviditeten gjorde jag det. Verkar vara så att hormonerna ger mindre migrän hos vissa och mer hos andra.

Svar på tråden Vecka 18