Inlägg från: Sandra8978 |Visa alla inlägg
  • Sandra8978

Söker ett unikt tjejnamn !!

Varför ska man ge sitt barn ett handikapp helt i onödan?
    Bara för att du som förälder vill känna dig unik och fantasifull.
    Har du funderat på att ditt barn är en person som ska leva ett helt liv med namnet ifråga?

Ge ett unikt mellannamn istället.

"Karma".
    För helvete.
    Jag förstår att min argument kommer gå dig helt förbi.
  • Sandra8978
    ostpaj skrev 2016-05-11 18:19:35 följande:

Undra hur många ggr hon kommer få göra " karma is a bitch" :'D
    Så många gånger man hinner tills dess man är 18 och kan byta namn själv.

Träffat ett antal personer som varit bittra på sina föräldrar för de 
    mobboffernamn de givits.
  • Sandra8978
    dreamy skrev 2016-05-12 19:16:07 följande:

Onödigt och ouppfostrat av er som känner ett behov av att klaga på andras barns namn. Ytterst sällsynt att andra älskar ens barns namn lika mycket som man själv gör. Newsflash; Det är mycket sårande om någon gör sig lustig på ens bekostnad. Läs namnskyltarna på vilken förskola som helst, Vääääldigt vanligt att man INTE vill ha dussinnamn på kidsen numer.
    Har man inget förslag att komma med (som tråden handlade om) så kan man läsa vidare i andra trådar, alternativt starta en ny "fula namn"-tråd.
    Hoppas ni inte är såhär obrydda om andras känslor inför era eventuella barn. Mobbarmoral är svårt att bli av med då föräldrarna visat att det är ok med sina "men jag är bara ärlig"- kommentarer... 

Missförstå inte. Jag bryr mig inte om du vill maximera möjligheterna att få ditt barn mobbat.

Men det känns onödigt om du är så aningslös att du inte ens förstår att det är vad du gör om du döper dem till exempelvis Phala, Aglaia, Karma.

Namn som är fina men också väldigt hårt sorterar in ert barn i ett fack.

Har ni funderat på att barnet kanske själv någon gång vill välja sin identitet? 
  • Sandra8978
    dreamy skrev 2016-05-13 22:19:30 följande:

Tycker allmänt att det är lite tufft att våga vara unik och ser upp till de som vågar eftersom jag själv är en fegis många gånger. Att barn sorteras in i fack efter namn är nog en litet gammalmodig åsikt som blir ovanligare och ovanligare i takt med att samhället tillåter människor vara alltmer unika. 
    Namngivning av ett barn ska framför allt vara ett tillfälle för mamman att visa sig modig och unik. 
  • Sandra8978
    dreamy skrev 2016-05-14 00:32:12 följande:
    Som jag skrev tidigare så beundrar jag de som törs följa sitt hjärta 
    Och jag beundrar de som tänker till lite hur deras barn kommer påverkas av de beslut man fattar.
  • Sandra8978
    dreamy skrev 2016-05-14 13:22:14 följande:
    Och återigen; inga andra barn brukar göra sig lustig över ovanliga namn. Bara en del vuxna
    Nej du, som någon skrev, vill man som förälder vara unik och kreativ kan man ta sig friheter med sitt egna namn, om det är så viktigt.

Men att på egen hand utse sitt barn till mobboffer, det gör bara en sadist och/eller underbegåvad.
Svar på tråden Söker ett unikt tjejnamn !!