Inlägg från: ostpaj |Visa alla inlägg
  • ostpaj
    Sandra8978 skrev 2016-05-11 18:16:33 följande:
    Varför ska man ge sitt barn ett handikapp helt i onödan? Bara för att du som förälder vill känna dig unik och fantasifull. Har du funderat på att ditt barn är en person som ska leva ett helt liv med namnet ifråga? Ge ett unikt mellannamn istället. "Karma". För helvete. Jag förstår att min argument kommer gå dig helt förbi.

Undra hur många ggr hon kommer få göra " karma is a bitch" :'D
  • ostpaj
    dreamy skrev 2016-05-15 20:53:22 följande:
    Tyvärr verkar det härja en del EXTREMT gammelmodiga typer här, som inte riktigt klarar av att alla inte tänker som dom. Och som inte fattar att det kan såra då de "bara vill vara ärliga" med negativa, icke efterfrågade åsikter stup i kvarten *suck* Tur att barn och de flesta vuxna tycker att det är rätt trevligt med nya och lite annorlunda namn. <3 Tror att ni kommer att hitta ett fint namn till lillasyster och att tjejerna kommer att vara stolta över sina namn <3 Hojta gärna då ni bestämt er

Jag jobbar inom folktandvården. Många asylsökande med namn man inte är van vid. Så öppnar man dörren till väntrummet, står där med pappret i ansiktet och läser högt Aaaaabhdulhlaaaaa-ham-abara? Kul med nya, ovanliga namn. Undra hur länge det tar för personen att ledsna när ingen kan uttala det.
Svar på tråden Söker ett unikt tjejnamn !!