Håller inte med om biomammans förhållningsregler.
Jag läste bara din trådstart nu TS.
Här har mamman försökt komma med regler men jag har redan från början sagt ifrån till min man att VI bestämmer hur VI vill ha det här hemma. Det är samma här att pappan inte vill ta konflikt med mamman för att hon är på, jobbig och stundtals elak.
Dock kan jag förstå att hon blir elak när hon inte får klara besked, inte ok att skrika elakheter, inte alls, men jag förstår frustrationen när hon frågar om tidigare hämtning och pappan bara svarar: Vi får se. Och sen inte hör av sig, så här har vi bestämt att enkom akutfall gör att vi hämtar på 'fel' tid eller dag.
För mammans skull likväl som för barnet och även i viss mån för oss.
Nåväl, över till ditt problem igen Du och pappan bör eg sätta er ner och diskutera detta så ni har samma förhållningssätt. Men om det inte går så är det lika bra att du kanske fikar med mamman någon dag (på cafe kanske) och talar om som det är: Flickan varken äter med öppen mun eller talar med gnällig röst hos er så ni har inte det problemet. Om hon stammar så bör hon få hjälp hos talpedagog, men jag tycker det låter som att hon stammar pga mammans sätt.
(Vi har här inte haft de problem som bonusens mamma säger sig ha/ha haft)
Ang dusch och annat så är det inte bra att duscha varje dag, men det behöver du inte säga, du kan bara säga att hemma hos er så gör ni så hur mamman gör på sina dagar får hon själv bestämma. Eller så låter du det bero för att hämtningar/lämningar ska ske på smidigast möjliga sätt.
Är det så jobbigt med mammans lappar? Det är bara att strunta i dem.