• Anonym (&)

Håller inte med om biomammans förhållningsregler.

Detta är nått som pappan o mamman bestämmer inte du

• Anonym (&)
    Anonym (**) skrev 2016-05-06 17:51:42 följande:
    Nej. Mamman bestämmer inte hemma hos TS. Det gör TS och pappan.
    Barn behöver lite samma regler i båda hemmen o det ska funka o barnet inte ska bli helt förvirrad .
  • Anonym (&)
    Anonym (Haha) skrev 2016-05-06 17:55:31 följande:
    Haha nej. Dom flesta barn kan hantera olika regler hos sina föräldrar.
    Det kommer bli konflikter med barnet " så får jag göra hos mamma " "så får jag göra hos pappa "
    Det funkar inte i längden .

O ts har absolut inget att säga när det gäller skötsel av barnet , detta måste mamman o pappan komma överens om utan att ts lägger sig i
  • Anonym (&)
    Anonym (**) skrev 2016-05-06 18:00:14 följande:
    Nej, det behöver inte alls bli konflikter. Barn vet om att olika familjer har olika regler. Alla i barnens omgivning har inte samma regler och det brukar inte vara något problem. Barn fattar sådant.

Sedan får TS visst lägga sig barnets skötsel, det bestämmer pappan. 
    Då är det väl nå fel på mina barn då , dom flyttade till mig på heltid just för att dom inte orkade med bonusmammans regler hos pappan , det var orimliga regler .
    Barnen var då 5 o 8 år när dom gav upp efter ett år som var sjukt jobbigt för oss föräldrar
  • Anonym (&)
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-05-06 18:13:02 följande:
    Skitsnack. Barn är flexibla och har inga problem att växla mellan olika hem, förskola, skola, kompisars hem, mormor & morfar, fotbollen, brottningen osv osv...

När ts förväntas lyda biomammans order så tycker jag att hon definitivt har rätt att lägga sig i.
    Jag har inte sagt att ts ska lyda . Läs mina inlägg
  • Anonym (&)
    Anonym (**) skrev 2016-05-06 18:14:28 följande:
    Orimliga regler ska ingen ha. Var läser du att TS har orimliga regler för barnet?

Orimliga regler är inte samma sak som olika regler.
    Jag pratar inte om att ts har orimliga regler .
  • Anonym (&)
    Anonym (H) skrev 2016-05-06 18:16:43 följande:
    TS är ingen obetald piga. Pappan vill tydligen att hon " lägger sig i " eftersom TS hämtar barnet och inte pappan.

Är de inte nöjda med hur hon sköter barnet får pappan ta hand om sitt barn utan TS hjälp.
    Det är hur som helst inte ts som ska ta den disskutionen med biomamman
  • Anonym (&)
    Anonym (**) skrev 2016-05-06 18:18:07 följande:
    Varför drog du då upp det? Dina barn har ju inget med detta att göra. 
    Jag skrev hur mina två reagerade med olika regler eftersom ni säger att alla barn klarar av det
  • Anonym (&)
    Anonym (**) skrev 2016-05-06 18:24:07 följande:
    Du skrev att det var orimliga regler. Inte olika regler.
    Biomamman har ju enligt ts väldigt orimliga regler
  • Anonym (&)
    Anonym (Biomamma) skrev 2016-05-06 19:23:59 följande:
    Vilket kvalificerat skitsnack! Ungar fattar att regeringen är olika hos mamma, pappa, i förskolan och hos grannen. Varför försöker du idiotförklara alla barn? Även om du har svårt med att olika saker gäller på olika ställen så är det inte så barn generellt känner. Capire?
    Väldigt många barn tycker det är jobbigt , jag pratar av erfarenhet vad man hör på jobbet , jobbar i skolan klass F
  • Anonym (&)
    Anonym (H) skrev 2016-05-06 20:37:05 följande:
    Tycker barn enligt din erfarenhet att det är bättre om barn som bor i samma hem behöver följa olika regler så att pappans och mammans barn från tidigare har samma regler hos sin mamma och pappa?

TS har barn också...

Kanske har bonusens mamma också en ny partner och bonusbarn.

Eller kan träffa någon som har barn... osv osv.

Hur tycker du man löser förhållningsreglerna i så fall ?
    Kommunikation bra kommunikation
  • Anonym (&)
    Anonym (H) skrev 2016-05-06 20:45:59 följande:
    Vad är " bra kommunikation" enligt dig just i detta sammanhang?
    Pappan o mamman bör ju börja prata med varandra som vuxna människor
  • Anonym (&)
    Anonym (H) skrev 2016-05-06 21:59:34 följande:
    De bör såklart prata med varandra , men jag undrade hur du tycker man ska lösa reglerna i praktiken om alla inblandade har barn sedan tidigare och alla paren har gemensamma barn också.

Olika regler för pappans barn, mammans barn och de gemensamma när de bor i samma hem?

Tycker dina elever att det vore bättre så ?
    Det är ju det dom måste diskutera med varandra
  • Anonym (&)
    Anonym (mamsi) skrev 2016-05-06 22:15:52 följande:
    Det enda de behöver diskutera och klargöra är att de båda har rätten att uppfostra sitt barn bäst de vill och efter eget huvud.
    Ja den ena kan låta barnet göra som det vill , vara ute på nätterna , sitta vid plattan hela dagar , duscha när det vill , lägga sig när det vill mm
    Så kan den andra kräva tider , ha tider för plattan , dusch varje dag mm
  • Anonym (&)
    fjonkelina skrev 2016-05-06 22:31:11 följande:
    Det är fortfarande så att den ene kan inte bestämma hur det ska fungera hos den andre.....vad du än tycker!

Ser däremot allvarligt på vissa saker som TS skriver om biomamman. Stamma är inget man förbjuder,likaså att tvingas ligga kvar i sängen för att vuxna vill sova. Sen det där om att kissa i sängen och ta eget ansvar över tvätt vid 6 års ålder för att lära sig sluta med det beteendet anser jag vara vidrigt.
    Nä det har jag aldrig sagt , jag sa att det är pappan o mamman som måste diskutera detta inte ts o mamman
  • Anonym (&)
    EnAnonumius skrev 2016-05-07 11:06:09 följande:
    Ja det är en väldigt orimlig regel med att man inte får stamma.
    Det är det för dem flesta helt jäkla orimlig regel.
    Men du kanske anser att det är en rimlig regel "X får inte stamma"?
    Notera att jag skrev KANSKE.

Hon håller ju med om VISSA regler och till och med delar åsikt om att det är bra regler.
    Varför blundar du för den faktan?

När man läser dina inlägg så sitter du och klagar på TS och enbart lägger fokus på det hon är oenig med. Och riktigt trycker på den delen och blundar för det hon håller med biomamman om.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Har väl aldrig sagt nå om att det inte är orimliga regler
  • Anonym (&)
    Anonym (Biomamma) skrev 2016-05-07 11:12:09 följande:
    Vad hemskt att ni la ansvaret på barnen att bestämma var de skulle bo.
    Det gjorde vi inte . Detta framkom när barnet vägrade åka till pappan o då beslutade vi att det fick bo kvar , vi visste inte om att dom hade dessa orimliga regler innan
  • Anonym (&)
    Anonym (Biomamma) skrev 2016-05-07 11:34:06 följande:
    Du skrev att de hade det så ett hemskt år innan de flyttade på heltid till dig. Var pappan blind och döv?
    Nä enbart dum i huvudet
Svar på tråden Håller inte med om biomammans förhållningsregler.